Så onödigt tråkigt att bli ovänner :(

Hej igen!
 
Nu är jag på gång! 2 inlägg på en dag, men det blev ju så bråttom tidigare och jag har ju en fundering till.. Det bara är så tråkigt.
 
Problem 1, tandborstning:
Vi började lite lätt med att köpa tandborste långt innan tänderna väl tittade fram, hon har "sullat" med den och ja, vi har haft förhoppningar om att det här inte skulle bli några problem.. Men nu går det typ inte alls! Signe blir TOKIG, skriker, gråter, gör sig ledlös och vill bara inte för allt i världen. Då står mamman och eller pappan och kämpar med att iaf få "gnussa" liiite på de fina små gaddarna. Tänk om hon bara kunde förstå hur sjutton väl vi vill. Men hur förklarar man det för hon den lilla tjejen? I ett par veckor körde vi eltandborste och det funkade.. Men nu går inte det heller. Jag blir så himla frustrerad!
 
Problem 2, naglarna:
Det har inte alltid varit lätt att hålla efter de små naglarna heller. Men jag har filat/ klippt med olika manövrar såsom tv-tittande/ sång och titta/ testa själv på mamma osv. Även här är vi nu inne i perioden VILL INTE! Det utspelar sig med samma skrik, gråt, ledlös osv.. Hur fasiken ska jag bete mig. Det är inte roligt att se för långa naglar med "skit" under. Jag blir tokig och ledsen över att behöva vara en sån grinig och dum mamma. Jag vill ju att vi ska vara vänner och överrens.
 
Problem 3, gardinhäng:
Varför har gardinerna plötsligt blivit så intressanta? Eller intressant är väl fel ord. Men hon ska gömma sig? Dra i dem? Se hur långa de kan bli? Osv.. Jag blir tokig. Känns som att jag inte vill ta ner dem, hur svårt kan det vara att bara låta bli? Jag kan lixom inte bara ha korta gardinkappor? Kan mitt älskade barn inte bara låta bli?
 
Jaja, annars är livet ganska bra. Jag vet att det här är ett stort I-landsproblem. Men ett problem eller moment som stör min vardag. Vill inget annat än slippa vara osams, men men kanske hon en dag förstår att jag menar väl och att det är ganska schysst att ha gardiner :)
 
Något annat som jag är sämre på, det är fönsterputsning. Jag kanske rent av är sämst på det? Senaste gångerna (ja det var för länge sen..) Har vi lejt bort det och det har blivit fint och gått snabbt. Det enda stället där vi använder en sån här fönsterraka är i duschen, för att hålla duschdörrarna fräscha. O det har hon förstått och nu kör hon mer än gärna den där fönsterrakan i duschen minst ett par gånger om dagen, även om vi inte duschat.. Kanske jag inte bara ska klaga på min lilla älskling, Hon kanske inom kort växer på sig och hjälper sin mor och far med att putsa fönstren?
 

 
Nog för idag, ha det fint tills vi hörs igen! O skulle du råka ha några tips om hur man gör eller få till det då man har problem som dem jag beskriver ovan så tar jag tacksamt emot förslag på lösning.
 
Kram kram! /Mamman som inte alltid får som hon vill..

Kommentarer
Postat av: Catrin

Nu ha tandborstkrigen slutat för Loke här hemma.. Alltså, de ha varit en jäkla ståhej fram tills han blev 4... Lilja är likadan.. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig! Men PUSS ändå!

2012-09-11 @ 09:08:24
Postat av: Eva

jag har nog inga tips tyvärr men mamman får nog vänja sig att inte alltid få som hon vill :)
kram!

2012-09-13 @ 15:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0