Lillan har börjat

Som jag pratade om sist så skulle vi börja inskolningen på dagis, det gjorde vi lite lätt i fredags vi har varit där idag också och kommer att köra på tills det är på riktigt.
 
 
I fredags var vi helt slut. Efter en timme var Signe matt när vi väl kom hem så kände jag det som jag varit på värsta festen, så trött jag med och Andreas också. Men efter lite vila och tvätt på schemat så var vi hembjudna till Linda, Magnus & Ludvig, Signes kompis som jag brukar prata om. Det var himla trevligt och gott käk och många skratt åt våra små.. de bara är för söta. Nu har de även kommit på att det är ganska roligt/mysigt att kramas med varandra. Idag i lekparken drog Linda fram telefonen..
 
 
Ja de kramas inte bara en gång.. nej ganska ofta och ungefär lika ofta blir de så till sig så de faller. På bilden står de i tornet vid den lilla rutchkanan. Kan det vara deras lilla kärleksnäste måntro?
 
I förra veckan var vi en sväng till Grönan också, eller familjen var dit på måndagen Lasse Winnerbäck spelade..
 
 
Å jag var även på samma tillställning på tisdagen med Eva, hon mellanlandade här i vår soffa innan hon flög hem till Florens. Tjejsnack/mat/öl och musik :)
 
Alltså bilderna i det här inlägget är endast telefonbilder därav rätt dåliga, men så får det bli.
 
Vilket väder det varit idag då :) Sol från en blå himmel och massa utelek. Efter dagis lekte vi i parken, sen mellis och promenad då Signisen sov sen hem och lunchdags. Sen softade vi och hade det rätt skoj ute på balkongen jag och lillan, alltså är det jag som har humor som en 1åring eller är det bara så att man faktiskt kan skratta med sitt barn?
 
 
Sen ringde Ludvig (eller hans mamma..) så då gick vi ut och kramades (lekte) ännu mer.
 
Jag lämnade in alla papper idag, till dagis alltså. Det var endel, det var om allergier, godkännande av olika saker fotografering/ filmning/ att bilderna får användas dels för oss men även för hemsida och utbildning osv. Det var ett A4 där man skulle beskriva sitt barn, hur sjutton ska jag få till det tänkte ja. Men ohps, sidan blev mer än full och ändå finns det saker jag skulle velat skriva men de fick lixom inte plats. Ni vet vad jag snackar.. Sen så var det det här med scheman.. Jag fick göra ett för varje vecka fram till jul då Andreas har sina jourveckor var 6e och mitt schema snurrar på ett 4 veckorsrull. Ja det blev 15 sider dagisschema.. Varför vara lättsam när man kan bli rörig?
 
Nix pix, nu hoppar jag i säng. Det gäller att vara pigg och alert, Det här med dagisinskolning är faktiskt lite krävande även för en 33 årig mamma. Skickar en hälsning till farmor! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jannice

Ja, tänk att det redan är dags för dagis för våra små bäbisar... =) Juva är inskolad och klar och verkar trivas alldeles ypperligt, tack och lov! Visst är det ledsamt när man lämnar men det går över fort... Huga, småtjerna våra som blivit så stora... :) Hoppas vi kan ses nåt snart, det är så långt mellan gångerna!

2012-09-08 @ 14:08:29
URL: http://rockginger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0