Wiii vad fort det går

 
Wiii vad fort det går, det går så in i bomben fort.. Blir jag gammal i samma takt? Är det nu man ska njuta och leva livet? Det gör man väl också förstås men jag inser samtidigt att det är fredag imorgon igen. Veckorna bara springer iväg, måndag---fredag---söndagsmys åsså måndag---fredag---söndagsmys och så spriger det på det är mitten på oktober redan och jag får inget vettigt gjort heller? Fast å andra sidan är jag lycklig och glad men det är det här att jag inte riktigt hänger med..
 
Det är fortfarande kaosartat på jobbet, jag skulle kunna jobba nästan dygnet runt. Andreas jobbar också för fullt, man får hoppas att kanske tomten kommer med nåt fint? Eller att det blir peng över så vi kan unna oss nåt? Det blir det väl jämt bara man vill? Men jag vill inte jobba och inte leva i nuet heller det är ju nu vi har en liten liten sötnos på snart 1 1/2 år och det är nu vi är unga? För inte är man lastgammal när man är 33? ..fast det springer på som sagt :) Alltså jag vill inte vara arbetslös! Och det är väl fint att vi har chansen att kunna jobba. Jag har inte sagt att jag fått en ny tjänst heller, fast det är på samma men jag är nu Kundtjänstchef hur fjantigt det nu än låter så är det väl ett steg i rätt riktning? För mitt CV iaf?
 
Annars då om jag ska berätta vad vi gjort sen sist? Vi var till Farsta och badade i lördags, det var jättemysigt :) De har precis renoverat och hade ett litet äventyrsbad för 0-6 åringar. Signisen trivdes som attans. Innan vi gick till äventyrsbadet var vi en stund i bassängen. Även om vi inte tar oss iväg till badhuset så ofta så minns hon hur man gör. Hon bara lyser och drar sig upp på kanten för att ivrigt hoppa i. Ibland känner jag att hon inte hinner fundera eller ens tänker på om mamma eller pappa finns där för att ta emot när hon dykt ner i plurret. Hon skriker av lycka av att få plöja igenom vattnet från den ena till den andra föräldern. Jag är stolt och det känns så bra att vi badade med henne så mycket när hon var liten. Jag önskar henne inte att må och skämmas som jag gjorde när jag var liten, jag var så rädd. Rädd för vattnet, rädd för att råka nudda botten, för där bodde det ju "blodiglar som äter barn". Hur fjantigt det än låter så satt det präntat i mitt lilla huvud i många många många år.
 
 
 
Efter badet blev det lite fika sen iväg till bilen..
 
 
Då var hon vaken i 5 minuter sen sov hon, badprinsessan..
 
I söndags hade vi bokat för att träffas i mammagruppen, det var länge sen och det skulle bli roligt att träffa alla. Se hur barnen växt och snacka lite strunt. Men de flesta var sjuk eller hade fått förhinder så det blev Signe, Ludvig och Oscar. Vi sågs nere i Vinterviken, tyvärr så fick jag inte fram kameran förrän vi skulle hem och då hade Oscar och hans föräldrar redan dragit. Men Signe och Ludvig var inte så ivrig på att gå hem trots regnet. De sprang om kring, plaskade i vattenpölarna, skrattade och kramades. De klättrade upp på en blöt bänk.. å då kom jag på att jag hade lilla kameran med mig.. Titta in busisarna :)
 
 
 
 
Kan inte rå för det men jag tycker de är så söta.
 
Jaha, det var väl det. Vad har du för planer i helgen? Jag har som alltid ambitionen att vi ska njuta och vara tillsammans i familjen, vara ute i friska luften och busa mycket. Det är så himla fint med färgerna ute nu också, det gäller att passa på. Snart kommer väl snön? Har hört att det redan snöat hemma i Norrland, fick även bildbevis på det från Östavall här om dagen. Ja shit, det är kanske dags att börja fundera på klapparna?
 
Å ja, det ska även om jag hade velat vara hemma på landet på jul blir skönt att vara hemma hos oss på jul. Andreas ska jobba och jag ska få köpa en riktig gran och pynta hemma i vårt hem. Hurra! ..jo jag vet att det "bara" är oktober men som ja började inlägget så springer det fram så rätt vad det är så sitter vi och väntar på han gubben med vitt skägg?
 
Vi hörs och ses! Ciao för nu!
 

Kommentarer
Postat av: Jannice

Men grattis till befordran eller vad det nu heter! =) Tiden springer ja, jag tycker det är snudd på obehagligt vad fort det går...

2012-10-31 @ 15:07:56
URL: http://rockginger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0