Tjejshopping

Hola!
Nu börjar det ordna upp sig, har varit förkyld och snorig sen i förra veckan. Det är ju som typiskt när jag och Signe skulle ha mysdagar eller det vill säga att jag är föräldraledig den här veckan. Signe har varit likadan så vi har väl hostat i kapp och snorat upp ett stort paket Lambinäsdukar men som sagt nu börjar vi se slutet på den här förkylningsresan. Idag festade vi till det med en shoppingdag. Vi har haft så roligt! Vi har skrattat tillsammans massor och vi har provat de flesta barnsandaler du kan tänka dig. De ända som satt som ett smäck var förstås ett par Eccosandaler för 599:- fast då blev mamman snål så Signe har fortfarande inga sandaler..



Det har varit ett fantastiskt väder sen förra helgen då syrran och gänget var här på besök. Det var fint idag också men värmen har lämnat oss något. Bilden här ovan och den som kommer nedan är från i söndagsmorse när vi hade morgonmys på balkongen.



Igår fyllde bästaste kompisen Ludvig 1 år, hans mamma Linda hade tagit ledigt så vi var till Aspuddsparken och hade det så mysigt. Det kändes nästan som förrut när man lallade på sådär dagarna i ändå, även om jag måste erkänna att jag uppskattar att vara hemma mer nu när jag jobbar. Nu känns det mera lyxigt nästan som när man gick i skolan och skolkade.. När jag var föräldraledig på heltid var det lixom bara så det var, jämt hela dagarna.



Det är förträffligt roligt att det finns sånna dära parker, med djur som man får gå in och klappa och sen kan man sitta ned med eget fika eller om man köper något. Det finns toaletter och lekrum och allt är gratis. Härligt! Signe pratar på som alldrig förr och djur är spännande även om hon blir lite skärrad när de kommer för nära och jag inte är alldeles brevid. Det är så roligt att se, jag vet att det har sagts förr men utvecklingen man ser mer och mer dag för dag är så kul. Inte för att jag vet vad hon babblar på om, men hon tittar och vill gärna att man svarar. Vi stojjar och skrattar och har så roligt tillsammans :)





Morsdag har det också varit jag fick inget paket eller en cykel som jag gärna hade velat men en fin bukett och en ny sportbh, vad mer kan man önska sig?



Vi har haft storkok på barnmat också även om lillis nu äter vår mat mer eller mindre jämt. Jag tycker det är så skönt att det finns kuber fulla frysen med mat som jag vet bara är att plocka fram och värma. Jag är inte sådära duktig på att äta riktig mat och det är väl så att jag hoppar över lunchen emellanåt när jag är hemma.  Å finns det då riktigt shysst mat att plocka fram så känns det bra i mammahjärtat. Kött, fisk, färs, gryn, grönsaker och mos av alla de slag så finns det ju där utan att man behöver fundera på det.

Potatismos med smör, det är bra gott det :) Vem fasiken tycker inte det?



Mmmm..



Ja just nu kom jag på att jag har kuliga bilder i mobilen, men jag ids inte börja ladda ner några. Jag är trött och min älskade familj sover redan så jag ska borsta tanden och krypa ner jag med. Sen hörde jag på nyheterna att det varit ännu en jordbävning i Italien. Jag bara måste mezza med bästaste vännen Eva som bor i Florens. Jag blir ju så orolig.. ursh och fy. Inget ont får hända. Man ska vara glad att man har sina vänner, nära och kära!

Tack för idag.. Undra om vi ska ta ännu en shoppingdag imorgon? Det vore ju fint med ett par sandaler. Kanske är det bara jag som är besvärlig och petig. Men jag vill inte ha nåt tjaffs, dravvel, rosa Hello Kitty shit! Jag vill ha riktiga pjuks till en cool brud! Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0