Tillsammans är roligare :)

Ja så var det kväll igen, söndag och vår lilla familj är ensamma efter en så himla underbar långhelg! Det är sånna här dagar när man vinkat hejdå av sina nära som man får sig en tankeställare och funderar.. Varför ses vi så sällan? Varför kan vi inte bara bo nära och umgås tillsammans oftare när vi har så trevligt, mysigt och underbart när man får vara tillsammans med de man älskar mest?

Fast det skulle inte bli samma sak ändå, för det är ju vid sånna här träffar alla verkligen är tillsammans, annars finns det en vardag då alla ändå har fullt upp med grejer och ändå inte hinner ses såhär tight.. Ja nu ska jag inte sitta här och kuckilura om det, vi ska inte flytta till Norrland. Inte nu i vilket fall o vad som händer senare vet man inget om. Som StigÅke uttryckte sig, om man inte säger Hejdå och skiljs så får man ju inte tillfälle att komma tillbaka och träffas å så är det eller hur?

Vi har varit ute dagarna i ända, vädret har visat sig på sin bästa sida. Som jag berättade sist så skulle vi till Skansen i fredags. Det var spännande för de små och mysigt/roligt för oss andra. Vi knallade på som man gör. Loke var kartläsare, vi spande in djur o karuseller, käkade och knallade på lite till.



Jag täker inte berätta mer ingående, jo jag kan säga att en mås snodde StigÅkes kycklingfilé.. men annars så får Skansenbilderna tala för sig själv. Signe sov enheldel i vagnen däremellan skulle hon knata på själv. Det är väldigt intressant att gå runt och stanna och verkligen tokspana på folk.. haha jag vet inte vad hon kan ha fått det ifrån? Jag hoppas att jag själv är lite mindre tydlig när jag glor på folk. Haha.





På fredagskvällen kom Moa och Micke. O på lördagen på Majs namnsdag, Signe heter det i mellannamn hade vi 1årskalas i repris, för släkten.

Jag kommer nu att lägga in några bilder som förklarar svårtheten i att få till bilder på barn, let´s start



Tanken var att de skulle titta in i samma kamera samtidigt, men det var som sagt mer roligt än enkelt :) Å vaddå? Jag tycker det är lite charmigt också, när det inte är 100 o "överstajlat" Det här blev lite mer på riktigt eller hur?

Det öppnades paket och se klänningen.. Den som Signisen önskade sig tidigare här på bloggen;



Vi fikade bullar, kakor och tårta, precis som sist och som sig bör på födelsedagskalas



Sen gick vi till Blomsterdalen och lekte. Vi flög drake, blåste bubblor och Signe somnade en stund. Lördagen var trots all kärlek inte hennes bästa dag. Hon hade feber och var lite kinkig. Kan det vara tänderna måntro? Mammas hjärta, så fort allt inte är tiptop så tror jag att det kan vara tänderna, det har vi trott sen hon var 6 månader ungefär. Jag verkar inte få in att hon kanske precis som mig själv och alla andra kan ha dagar när man är lite matt och allmänt irri på folk som inte gör som jag vill..Huh! Nog om det vi hade en härlig dag och hon var trots allt en glad tjej mest hela dagen.



Idag söndag har vi också varit på upptåg. Vi gjorde sallad och tog med oss fika, besteg "berget" och hade det skoj..



En bild där alla är samlade faktiskt.. Signisen ser man inte men hon ligger därborta i vagnen och sover.



Nu är den här helgen som sagt till ända, imorgon är det jobb igen och nästa grej att se fram emot är väl midsommar? Fast egentligen finns det så mycket saker man kan längta till och se fram mot.. sånt som man inte värderar lika högt. Som roliga skratt i vardagen? Superpulsen på träningspassen? Att få vara föräldraledig var 5e vecka (startar nu på torsdag igen!) Få känna sig uppassad med kärlek och god mat av sin prins? Glädjen när min pappa ringer, glädjen över att han finns kvar? Kompisar som lättar upp och som man har men ibland tar för givet? bla bla bla.. jag surrar jag men ni vet hur jag är. Fast jag längar efter att ha saker satta på datum i almenackan, händelser som närmar sig och som man lixom kan räkna ner till. Det ända jag nu ska räkna till är antal minuter jag kommer vara uppe till idag. Jag måste skynda till tandborsten o sängen jag börjar ju tidigt imorgon och har man varit ledig så här många dagar ska man komma till jobbet med massor av energi och sprida glädje. Det tycker jag och sån är jag. Go`natt!



 

Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!

Vilka härliga bider Jag längtar tillbaka till helgen Många kramar /syster

2012-05-22 @ 10:09:09
Postat av: Lillmoa

Nu har jag äntligen kommit ikapp med bloggen:).

va roligt å läsa allt du skriver. Det är så mysigt, :). tack återigen för helgen som varit. PUSS Å KRAM från Glada hudik!

2012-05-23 @ 11:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0