Signe 1 år

Så var dagen inne, första födelsedagen avklarad. Min lilla bäbis är 1 år, är man 1 år är man nog ingen bäbis längre..



Men du är lika älskad nu som när du tittade ut och kom ut i stora världen för att göra mig och pappan till lyckliga föräldrar :)



Du var något nytt för oss, ett litet barn som vi aldrig sett förut, du må tro att vi var nyfiken på dig..



Fast det var inte alltid så lätt, speciellt inte i början innan vi lärde känna varann på riktigt..



Du försökte väl på ditt sätt göra dig förstådd och vi försökte på vårt sätt..



Stackars liten Signe, mamman och pappan visste kanske inte alltid hur vi skulle göra dig glad..



Men du ska veta att vi försökte på alla sätt och vis..



och du ska veta att vi alltid kommer att ta hand om dig..



 finnas här och stötta dig..



Alltid, alltid ska du veta att du har en plats i mitt hjärta..



Det var en liten resume om vad som hände där i början, men nu känner vi varandra :) Du har hunnit bli 1 helt år, det känns som vi alltid haft dig här samtidigt som jag minns det som igår när du skulle ut, det tog sitt 1+ 1/2 dygn sen jävlar tröck jag till för allt vad jag hade och då kom du hit till oss, livs levande och den finaste bäbis vi någonsin skådat!

När du föddes i fjol sa pappan att det var den första riktigt fina dagen i maj och det har varit toppenväder även idag



Signe vaknade runt 7 imorse, då hade jag redan hunnit baka ett par marängbottnar, de skulle stå i ugnen 1 timme sen skulle man stänga av värmen men låta dem stå kvar. Jag ställde larm för att kliva upp och stänga av. Men jag stängde av larmet och somnade om. Men precis innan Signe vaknade så rusade jag till ugnen och hann rädda bottnarna till tårtan. Kan ha varit det hon vaknade av, för annars sover hon typ till halv 8 -8.

Vi lyfte över henne till vår säng för att mysa lite, det började med att hon lånade min mobil.. hon vet att hon inte får, man kanske kan se det i hennes ögon?



Sen kunde jag inte hålla mig längre så vi satte igång med paketöppningen :)



Det var jätteroligt! Fin morgonfrisyr eller hur?



Hon höll på ganska länge, pillade på snörerna, drog i papperet, skrattade och ramlade omkull :)





Klockan 13 kom gästerna, det var Jennie och Henke, Sofia, Micke, Seved och Henke, Simon och Edvin, Linda och Magnus och Ludvig. Jag tyckte vi hade det trevlig och det tror jag alldelses säkert födelsedagsbarnet också tyckte. Vi öppnade paket, fikade, lekte och hade sångstund sen fikade vi lite till :)











Det finns tårta kvar om ni har vägarna förbi, Andreas säger alltid att jag måste fixa till ett helt kompani.. Men tänk om det hade blivit snålt? Nej vet du vad, Jag gjorde 2 tårtor. Marängtårta Mojito, supergod!



Haha, det där är ju samma tårta på bilden, men det finns iaf en till.. haha :)

Glömde att blåsa upp ballongerna som vi köpt, men det blev en lyckad tillställning.. När sista gästerna gått, var lillan så trött så trött.. jag satte henne i vagnen och vi gick ut i det fina vädret och hon sov kl. 17.07 då hon precis blev 1 år gammal!



Nu har jag nog dränkt dig i bilder och snackat och tjatat om både det ena och andra.. det är väl tur att jag ska jobba några dagar så jag inte hinner blogga.. Så du får vänta några dagar tills vi ses igen!

Tills dess ha det gott från oss! Kram & Hej!




Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!

Snacka om en snygg frisyr Hade du haft mamma Majs (mor-mor) pappeljotter på natten Vad fint du hade gjort på balkongen Ha det så bra min kära syster Kram

2012-05-07 @ 12:15:22
Postat av: Jannice

Stort grattis till Signis! =)

2012-05-08 @ 18:03:35
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Kusin Johanna

Jag älskar att läsa bloggen och kolla på alla fina bilder<3 Hoppas vi träffas snart! Kramar i massor

2012-05-17 @ 17:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0