Ishockey, familjemys och sol!

Läänge sen igen! Jo men inte kan man sitta här och dåsa när man kan göra massa andra saker som att jobba, gosas, träna och vara ute i vårens grönska?

Men nu är det typ helg, ledig pga av röd dag idag och har tagit semester imorgon fredag. Eller det är typ fredag idag fast inte förrän jag somnat o vaknat kan man säga.. ja du fattar, det är sena kvällen som oftast när jag kommer på att jag ska göra ett inlägg. Ikväll hade jag dessutom inte tänkt så långt men efter att jag borstat tanden hittade jag datorn på, så ja då kom det här till. Vi får väl se vad det blir? Jag tänket mest säga.. -Hej hur är det med dig? Allt bra?

Med oss är det toppen! Vi har Norrlandsbesök och idag har vi lekt och busat för hela slanten och det ska vi fortsätta med ändå till på söndag! Catrin, Tobbe och barnen kom hit med bil, Lena och StigÅke kom med tåget och imorgon kommer Moa och Micke. De bor i lägenheten som föreningen har som man kan hyra. Det är hur bra som helst. De har nattat och jag har förberett och bakat lite till Signes Norrlands 1års kalas på lördag :)



Jag fick via sms på förmiddagen idag höra att Lilja sagt att hon "älskar Åsa" och de ska bara veta att gammoster älskar dem också!



Även den nyaste lilla snyggingen Lova. Liten fis som inte är så liten men iaf :)



Imorgon ska vi till skansen och dra en apa i svansen.. kanske blir det en berättelse om det en annan gång?

Annars då, jo kompis Jennie har fått en liten bäbis. Det blev en tjej, så Signe har nu en nyfödd liten polare borta i sjöstan :) Välkommen till världen och GRATTIS till hela familjen!!

Här hemma på grönagatan, är det toppen som sagt. Det blir endel fotboll på dagarna..





Man kan väl säga att fotboll är hetaste grejen just nu :)

Det var länge sen jag gnällde om hur det är med allt eller hur? Det kanske är för att jag inte har nåt att gnälla över? Ljuset är här och jag bara älskar våren! Det slog mig idag att Signe sen en tid tillbaka också sover hela nätterna utan en endaste liten vaken stund. Igår somnade hon väl som vanligt runt 7-8 och imorse väckte Andreas både mig och henne 10 i 9 med Smoothie på sängen, sånt gör fina tjejer GLADA :)



Nej du, nu ska mamman natta och vakna när klockan ringer för imorgon ska vi som sagt iväg till skansen och hitta på rackartyg!



Jag och alla de små, de som vill vara vuxen får vara det vi andra ska springa runt och ha roligt! Godnatt vi hörs och ses!!


Kommentarer
Postat av: Kusin Johanna

Ni verkar ha haft det hur mysigt som helst i helgen!:) Vad härligt med all grönska och värme!! Här har det börjat bli ganska grönt men värmen vill inte visa sig.. Ha det bäst jag längtar som vanligt tills vi ses och hoppas det blir snart!:) KramarKramarKramar<3

2012-05-21 @ 15:03:45
Postat av: Jannice

Men åh, vad avis jag blev nu! Tänk att få sova en hel natt... =)

Kul med finfrämmande också! :)

2012-05-22 @ 10:02:28
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Eva

klart att fotboll är hetaste grejen, när vi ses igen ska jag lära henne allt jag kan , här ska spelas boll, hahaha.

kram!

2012-05-22 @ 15:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0