Förberedelser..

Klockan är kvällning, mamman känner sig nöjd. Har bakat och slagit in paket.. imorgon blir Signis 1år! Jag kommer att blogga om det senare men nu tänkte jag bara skriva av mig lite. Jag har varit hemma med Signe torsdag och fredag då pappan varit på konferens. Vi har fixat o grejsat. Vi var till bästaste Micke i torsdags, han fyllde hela 40 år han bjöd oss på lunch sen gick vi ned till sjön och fikade och lekte på golfbanan, det var ju sån himla fin gräsmatta just där ;)





Hon har hunnit med vurpan med stort V så nu har hon blåöga. Men vad kan jag ha gjort anorlunda? Hon vill gå själv, det går fortare och fortare och däremellan görs det några vurpor. Som den som gav ögat, den gick fort som attans rakt in under vagnen.. det var ledsamt nån minut sen gick vi till lekparken och gungade. Sen har hon inte gjort nån antydan om att det gör ont eller så men det kanske inte är så tjusigt? Men huvudsaken är att hon inte gick sönder på riktigt!

Idag har vi varit på shoppingrunda, dels köpt nån present till älskade lilla vännen. Dels köpte jag ett sittskydd till vagnen, vi fick åka till Bromma för att hitta ett som dög, det känns som värt att ha ett sånt. För just nu kanske inte hennes skor är så himla smutsiga.. men det kommer nog bli dagar då hon vill plaska på och sen åka vagn? Å då kan jag bara ta lös och tvätta skyddet och inte behöva montera ned hela vagnen. Det känns bra för mig. Jag kollade efter generella på nätet, men insåg att jag fick ett nytt Emmaljunga som jag vet passar för bara en liten slant extra.

Nu är det nattning! Måste vara pigg och alert på födelsedagen imorgon. Hua ett år sen, ett år sen jag vid den här tiden stundom försökte ligga i en säng på SÖS och stundom stod i fönstret och stirrade, trots morfin och Bricanyl som skulle få mig att sova och vila mig innan det stora racet satte igång på allvar, men det funkade ju sisådär. Jag minns det som igår samtidigt som det känns jättelänge sen.. ÅÅÅ nu känns det som om det var mysigt, men det tyckte jag verkligen inte då. Jag förstod inte då heller att jag snart skulle ha fött en bäbis, en liten tjej som är det bästaste jag har i hela världen :) Blir lite rörd i hjärtat när jag tänker på det.. Kanske borde skriva vidare men det lämnar jag åt ett annat tillfälle.


Bilden nedan är från i morse, jag har ju börjat att ge henne Andreas tandborste när han är borta för att hon tycker att det är så roligt, att göra lika som mamma lixom, samtidigt som hon är lugn en stund så jag också får hålla min mun fräsch. Man kanske tror att hon bara står och har tandborsten där i munnen, men hon för den fram och tillbaka, ut och in och på ska den vara annars blir hon grinig och surrar hela hon själv som en tandborste. Imorse var inget undantag, bara det att jag nu fick vänta på min tur.. Kanske borde jag köpa henne en egen. Men, hon har ju inte ens fått nån tand.. så det får vänta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0