Signe.. -Åland check!

Bästaste Karin och David är i stan, de har varit och gjort ett 3D på bäbisen i magen. Å skojjiga som vi är så drog vi till Åland en sväng idag. Det har varit skoj som alltid, sist var i Augusti 2010, precis innan Signis flyttade in i min mage å nu har ju Karin en liten inneboeende. Tänkas vad som händer :)

Jag väckte Signe strax efter 6 imorse efter en natt med lite sömn, ja tänkte att det skulle bli en dag med lite gnäll men vi har alla haft det skrattande busigt, mest hela tiden. Det finns endel att upptäcka på en stor båt..

Om man har med sig egna ägg så kan man spela för alla som inte vill lyssna på finsk karaoke:



Om man kryper runt i fönstret så får man lustig frisyr, för där sprutar det in luft.. å det är roligt!



Om man reser med matvrak så blir man lätt uttråkad i restaurangen, men får man bara en liten servett så blir det aningens roligare..



Fast de hade ganska god mat för Signisar, parmesanost, potatisgratäng, räkor och massa annat gott. Glassen smakade också gott, men säg inget till nån för sånt ska man inte äta när man är liten..

Å sen hade de ett väldigt roligt lekrum, även om någon av de större barnen kallade Signe för bäbis :(  Å inte tyckte att Signe skulle få vara med å köra tåg. HUH, sa mamman och slängde ut alla andra ungar så bästaste Signe fick allt för sig själv :)



Det var inte sant, men så kände jag en sväng. Shit vilka otrevliga ungar! Å medan föräldrarna till de flesta andra barnen bara satt och inte sa ett knyst i något hörn, ja vissa barn var till o med där själva. Tur att jag var där och fick styra upp! "Alla barn får leka", "Nej det är inte dina grejer", "Ni får turas om", "Ni kan väl leka tillsammans" osv. Jag kanske inte är som man ska vara som en förälder? Jag passade på att leka lite själv också förstås.

Signe tog plats i köket, hon sa att hon verkligen ville bli lika duktig som sin pappa på att fixa o dona i köket. Fast hon sa också att mamma var bättre på att diska, vad hon nu menade med det?



Nej vet du kära du, nu ska jag sluta. För alla sover redan och jag somnade faktiskt i soffan förut. Så då sa Andreas att det var läggdags, men det var visst snart en timme sen.

Bara en sista bild:



Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Eva

Fin-fina Signe :) Och det är klart att ALLA barn får leka, herregud...

Signe är väldigt lik sin mamma, kolla på kortet när hon leker med blåset i fönstret, det är ju verkligen en mini-Åsa :)

Kärlek till dig.

2012-03-19 @ 15:53:42
Postat av: Moster i Boan!!!

Vilken tuff brud med jeans. Vad kul och se att kläder efter mamma kommar till användning till slut. Kram till er alla

2012-03-20 @ 10:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0