Min lilla säl

Nu ska jag vara lite mer ordentlig än sist, bifoga lite bilder och ge er helgens BÄSTA recept!

Idag har det varit ett fantastiskt väder och vi har såklart varit ute och njutit. Vi gjorde kaffe och fika påse. Signisen somnade när vi gick men vaknade när vi skulle fika, vi var borta vid mälaren och hade det mysigt. Men då det var ganska varmt och fint så hade jag inte tagit på Signe några "tussar" på fötterna och då hon inte ville ligga i vagnen så gav jag henne mina handskar. Å jag tyckte det blev jätteroligt, det blev en liten sälSigne :)



Visst ser det ganska lustigt ut? Passade såklart på att ta några fler bilder när jag ändå var i farten. Och där jag även hann ställa in kameran något efter att säl-skratt attacken gett sig.



Förra helgen var vi på shoppingrunda, alla var glada av att få åka och shoppa..



Och som jag påpekat tidigare så är hon den lilla väldigt förtjust i skor, gissa om det blev lycka över att få ett par gummistövlar?



I helgen har vi annars varit på gymmet och boxats som vanligt, vi har frossat i god mat och jag har bakat. Hade en plan att jag skulle hinna sy upp en gardin till köket också, men det får bli nästa helg. Jag har lixom inte prioriterat det. Undrar för övrigt hur det ska bli, med gardinen alltså. Jag har köpt VäRsTa sortens tant-tyg med rosor, jag fick ett infall och hoppas nu bara på att det blir lika schysst som jag hoppas, den som lever får se..

Signe har använt fler av mina gamla tröjor som jag hade när jag var liten, det är roligt och både jag och pappan diggar det. Som den här till exempel:



Ja, LITEN MEN TUFF :)



Jo, det var det där receptet jag bara måste dela med mig av också. Det är Andreas som gjorde fredagsgottis i fredagskväll. Glass! Me like!

Skala och frys in hela bananer.
Ta 2 st och kör tillsammans med 1 matsked kakao och 1 matsked mörk rom. (Tillexempel min favvo "Matusalem".) Mixa alltsamman i matberedare, först ser det ut som om du håller på att göra negerbollar. Men efter en stund till så blir det glass! Häll upp i skålar och toppa med grovt hackade cashewnötter och sötmandlar. Det var toppen gott, så gott att vi gjorde glassmys-gotta även igår lördag.

2bananer blev alldeles lagom till 2pers. Ganska nyttigt också om man jämför med köpeglass som är full med socker och annat kollijoks.

Nu ska jag kolla på "Så ska det låta"

Ha det så bra till nästa gång vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Eva

Den där tröjan skulle ju göras i lite större storlek för oss, el en t-shirt, gäller ju fortfarande, vi är ju små och tuffa :)

Jag bara älskar kortet när Signe "poserar" naken med stövlarna på, underbart!

KRAM!

2012-03-14 @ 08:33:50
Postat av: Jannice

Vilken härligt retro liten sötnos! =)

2012-03-30 @ 16:41:01
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0