Astrid Lindgrensbarnsjukhus

En vecka har passerat. En vecka går fort, jag har ju varit hemma och varit föräldraledig och Andreas har jobbat men på måndag är det jobb för mamman igen.

Moa var på besök i några dagar hon gick Zonterapiutbildning på Axelssons och jag var försökskanin nästan varje kväll. Skönt! Hon åkte hem i onsdags och vi myste in i det sista med en fika, med Moas resväska som bord men vad gör man inte?



Tack snälla Moa för allt mys, du vet att du alltid är välkommen hit till oss!

Sedan har vi hunnit bli riktigt oroliga för lillan också, det var i tisdags som hon inte var sig lik, hon var kinkig när vi var på öppna förskolan och hon ville bara sitta hos sin mamma och kramas. I vanliga fall får jag mest jaga Signe runt hela lokalen. Men jag tänkte väl att hon kanske var extra mammig eller nåt. På kvällen försökte jag få henne på bättre tankar och kollade om hon inte ville köra lite vagn, men nej hon bara grät. Trött tänkte jag och nattade henne. På onsdagsmorgonen så stod hon inte upp i sin säng på morgonen, hon satt ned. Konstigt, men hon hade väl ingen lust att stå..? Men så tog Andreas henne i händerna och försökte gå, men då släpade hon vänster fot. HJÄLP! Vi skyndade av med pyjamas och strumpa och såg då att hennes fot var alldeles svälld och röd på insidan. Fy vad jag kände mig dum som inte agerat tidigare, men vad var det? Jag hade ju inte sett något förrän nu? Ringde till Vårdguiden som tyckte vi skulle åka till Astrid Lindgrensbarnsjukhus vilket vi såklart gjorde. Jag tog med massa mat, fika och välling. Akuten tänkte jag, där brukar man få sitta länge har man ju hört. Men det som tog tid var bilköerna på Essingeleden. För väl inne på sjukan var vi undersökta och klar på en kvart. Inte för att vi fick någon diagnos, men det var skönt att ha visat upp foten iallafall. Och när jag tog av Signes strumpa för doktorn så var fotknölen mer svälld än den varit när vi var hemma. Hon tryckte och klämde men utan reaktion från den lilla, men när hon skulle stå på foten grät hon och lyfte upp hela vänstra benet för att slippa stödja på den. Doktorn kunde inte komma på vad det var? Inflamation i benet? Inflamation under huden? Bett? Doktorn ringade in det uppsvällda området och vi ombeddes hålla uppsikt så det inte blev större/ rödare eller så att Signe inte fick feber. På torsdagsmorgonen stod Signe upp i sin säng till min stora lättnad och sedan har den svullna foten blivit sig mer och mer lik hennes vanliga och standardfot och nu är det som innan dvs en glad snabb tjej som reser sig och springer runt och ska spana på allt, att sitta och kramas med mamma är nu inte det hon mest föredrar..

Rask över till något trevligare, VÅREN, det känns som de är här nu :) Linda, Ludvig, jag och Signe packade en fikapåse och upptäckte Långholmen här om dagen. Asahärligt!



Fast på kvällen var jag trött och förkyld och fick ligga i sängen och sova en stund. Sedan var det förstås dags att fixa och dona lite för igår kom farmor, farfar och Andreas moster med karl till stan. De var på Björn Skifs och Lennie Norman igår. O idag har de erbjudit sig att vara barnvakt. Jag har velat hit o dit, känns lite dumt att lämna bort det barn man fött fram till världen, men samtidigt så är det ju så som livet är. Men jag är inte van, att nån annan ska behöva ställa upp och ta hand om Signe för att jag vill göra något annat än att vara med henne. För jag vill vara med henne, jag älskar ju min bäbis. Fast visst kan det erkännas att jag ibland saknat att vara bara jag och Andreas, sitta på en restaurang och äta och prata läääänge. Men nu har jag gått o blivit förkyld så ingen mat smakar nåt, men något annat jag också alltid tyckt om är att gå och lyssna på musik. Så nu har vi bokat att gå på Nalen och lyssna på Sator ikväll. Sator är mina gamla favoriter sedan högstadietiden. Jag har inte följt dem till pricka, men har ändå endel skivor och har sett dem när tillfälle getts. Så ja nu ska jag o pappan ut på lokal ikväll. Fast när spelar de? Jag är ju van att somna vid 23 på lördagar i soffan.. haha :)

Hoppas ni får en trevlig helg! Nu måste vi styra upp den här lördagen! Hepp så länge!


Kommentarer
Postat av: Jannice

Fy vad otäckt med foten! Skönt att det gick över så snabbt...

Och så hoppas och tror jag att ni hade trevligt på lokal. Det är ju sånt man bara fantiserar om... =)

2012-03-30 @ 16:45:41
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0