Adjöss föräldraledighet!

Ja nu är det dags, imorgon ska jag snöra på mig skorna och gå till jobbet. Det kommer att gå fint, nu är det pappans tur att ta över. Hur det känns? ..det tänker jag inte skriva.. ska jag inte få vakna av att lillan står i sängen och ropar mammamm?



Men nu är det så här det ska vara och egentligen ska jag inte klaga, jag har en pappa som tycker som jag att det ska vara rättvist o det är inte mer än rätt att Signe får rå om sin pappa heller, men i mamma hjärtat svider det. Redan nu.. innan jag har gått. Matlådan är fixad, passerkortet framlagt och ja klockan är ställd på alarm.

Plockade fram en gammal tröja efter mig igår med texten "Jag är oskyldig" den hade Signe på sig igår. Retro så det heter duga och vältvättad och mjuk. Jag borde kanske leta reda på en gammal bild när jag hade den på mig och sen sätta in den bredvid Signe när hon har den på sig? Det vore väl nåt? Det är faktiskt den hon har på sig i spjälsängen på bilden ovan, men jag har klippt till bilden som jag just la in så texten syns inte. Om hon är oskyldig den lilla tösen? Njae, idag har hon fått ner persiennen i köket, skrikskrattat så folk blängde på oss på lunchen när vi var på fotografiska, lärt sig få lös tallriken med sugpropp och vänt den upponer.. men i det stora hela är hon väl oskyldig :)

På återseende!



Kommentarer
Postat av: Eva

Det där fixar du galant, det vet jag :) Att det svider i mammahjärtat är ju bara helt normalt och tänk vad glad du kommer vara över att få gå hem och träffa lillhjärtat efter en HEL dag på jobbet ( och självklart pappan också)

Puss och Kram!

2012-03-05 @ 13:40:51
Postat av: Jannice

Oh, the horror!!

Jag tror säkert att det har gått bra att jobba, men jag förstår verkligen att du har ont i hjärtat...

2012-03-14 @ 21:51:44
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0