Gunghästen är snäll..

God Lördag!
Här är det andra ruskdagen i rad. Igår var vi ute en sväng, vi drog in till Winjas och köpte ost och knallade på välklädda ute i regnet.



Sen var vi hemma och softade, jag bakade några nya kakor de blev goda och smarriga. Jag tänkte faktiskt att jag kanske skulle dela med mig av receptet. Varje gång man tar sig för att baka kakor kommer jag på att det är så enkelt. Fast det är det där med att ha kakor hemma och framme.. de har förmågan att ta slut och kakor gör ju beachformen ruuuund :) Inte för att den är så fit utan kakor heller men som alltid sitter det i huvudet.. eller det kanske det inte gör egentligen men när man tränar och känner sig duktig så får man för sig att man är liiite "fitare" än de dagar man frossar och tar för sig av allt gott.

Ja som sagt vädret är väl inte så roligt, jag tror det har regnat och blåst på alla bredder och kanter. Vi har haft plock o fixdag såhär långt. Å klart att vi lekt endel. Undra om jag berättade att Signe var så rädd för gunghästen hon fick? Hon fick den när hon döptes i augusti men vi plockade inte upp och satte ihop de förrän nu när hon fyllde år. Då var hon livrädd för den, alltså det var inte klokt. Hon tordes inte ens känna på den. När jag höll på att olja in allt på balkongen agerade hästen dörrvakt.. låter kanske lite galet men det gjorde att lillis inte tordes gå ut utan kände sig nöjd att vara med pappan inne istället. Annars ska hon alltid ut på balkongen om dörren är öppen. Men nu.. ja nu är han en av de bästa vänner som finns :)



Hon vill sitta där hur länge som helst.. å när jag eller Andreas tycker att det får vara nog jag då juckar hon som aldrig förr och skriker om vi försöker lyfta av henne.. Så nu är nog inte hästen en sån bra dörrvakt längre, nu är han Signisens bästa kompis här hemma :)





Jo nåt annat? När det var så soligt försökte jag förstås ha solhatt på lillan men det funkade inte så bra. Det är väl så som det är men så när vi var i shoppingtagen i veckan så hittade vi en annan typ, som hon vekar gilla. Inte för att jag vet hur länge eller så men det var roligt att stila lite inomhus iaf





Jag tycker det ser ganska stiligt ut, haha jag vet inte jag kanske är lite av en hatt/möss mamma? För ni minns kanske hur många olika mössor jag shoppade i vintras?



Ja roligt tycker jag i varje fall.. fast jag ser det väl framför mig hur den sitter på en kort stund o sen kommer vinden och tar med den ner i vattnet när vi är ute och ser snygg ut i solen nere på kajen..haha :)



Nu ska vi åka och handla lite käk, jag vill ha KÖTT till middag, en stor tjock och blodig bit.. MUMS!

Sen får gärna vädret bättra till sig. Jag ska återigen jobba på måndag men på tisdag kommer farfar som det ser ut och på onsdag är det 6 juni, nationaldagen så ja som alltid är det roligare om man kan vara ute och må gott än att behöva ha sånna här innedagar. Ni fattar, fast å andra sidan kanske vi ska gå ut och hoppa i vattenpölarna? ..Undra om det skulle vara jag eller Signis som skulle tycka det var roligast? 



Har ni smakat de här förresten?



Det har inte vi, men de var så söta så vem vet kanske de hamnar i korgen nån dag då vi ska iväg och handla käk? Prinsen äter ju inte korv om de inte är från "Taylor & Jones", typ hemma gjorda med massa kött i. Men jag är ju egentligen en korvtorsk. Korv o makaroner, mmmm..

Det börjar att låta på mig som om det borde vara dags att åka o handla.. så jag lägger ned för nu. Men kakreceptet som jag lovade kommer.. en annan gång.

Hörs o ses kanske nån dag framöver! Jiiiiha! ...regnet det bara öser ner... /Åsa

Kommentarer
Postat av: Tuva & Malin

Vi ville bara säga hej! :) Så roligt när kvällarna kommer och man slår sig ner vid datorn och kan gå in och läsa vad ni har för er nere i stora staden.

Hoppas allt är bra!

Tuvan hälsar att hon och Signis matchar varandra med lika t-shirts! ;)

Kramar från Norrland

2012-06-03 @ 11:14:31
URL: http://malham.blogg.se/
Postat av: Catrin

Klockren hatt!!! Pussls

2012-06-04 @ 11:35:40
Postat av: Eva

gounge :)

2012-06-04 @ 15:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0