Dammsugarförsäljareblues..

Hej kompisar!

Har ni saknat oss? Det har varit fullt upp, jobb, solsken och gosa med busflickan Signe :) Men nu tyckte jag att det var dags för ett litet inlägg. Vad har ni haft för er sen sist?

Idag blev jag tillfrågad om jag ville bli fadder till lilla Lova, gissa om jag blev paff-lycklig och stolt. Svaret var givet, Gammoster vill och ska visa och berätta allt hon vet och finnas där för flickebarnet i tidernas evighet!

Det närmar sig dessutom semestern, shit vad fort det gått? Allt är grönt och det gäller väl att försöka supa in allt det gröna och fina som nu sprudlar utanför dörren. Försöker gå ut med lillis efter middagen varje kväll jag kommer hem, så gymmet har fått varit tomt utan mig. Men jag hinner väl dit också nån dag? Det viktigaste och roligaste här i världen är mitt barn. Hon är inne i en sån rolig period, hon snackar och springer runt och stannar och glor och hälsar på de flesta, idag gick hon med damen som jobbar på kinarestaurangen in dit för att spana läget.. Sen kom hon ut glad i hågen, igår blev hon bästa kompis med ängeln på Sia-glass skylten. Det gick inte att ta henne därifrån, att skylten gick att snurra på gjorde ju inte saken mindre rolig..

Det enda som är tråkigt är att jag inte hinner fota lika mycket som tidigare men det ska vi ändra på i sommar, när vi bara får vara tillsammans hela dagarna.

Sen vi hördes sist har vi firat 6e juni


Vi har haft farfar på besök, det var jättetrevligt. Han får så gärna titta hit lite oftare :)
Vi tog med honom på låååång promenad på sisådär 4 timmar med en liten vila i Kungsan på "Restaurangernas dag"



Vi har varit på Ludvigs 1års kalas, bilden är tagen precis innan vi skulle gå:



Vi har städat och donat, men fönstren är skitigare än skitigast.. fast vad gör det, vi vill ändå inte sitta inne och titta ut genom dem.. Vi vill vara ute och leka!



Det är tur att jag har en familj som gillar att dammsuga, eller gillar och gillar? Signe är iallafall väldigt förtjust i att springa runt och låta som hon kör damsugarn.. Å pappan, ja han är den som dammsuger i den här familjen, nu tror ni förstås att jag bara slöar, men jag är ju den som alltid diskar och har fått lotten i att alltid städa på toaletten. Men det är en deal som vi är överrens om :) Sånna är vi. Jag kan inte låta bli att lägga ut lite fler städbilder, har du hört den där gamla dängan "Damsugarförsäljareblues"?







Vi har varit till frissan och sommarsnaggat oss alla 3. Den här gången snodde jag med mig lite tussigt o mjukt bäbislurv :) Idag har vi också varit på BVC och tagit en spruta mot mässling, röda hund och påssjuka. Jag håller tummarna att hon inte blir sjuk. Hon har aldrig blivit dålig vid tidigare spruttillfällen. Men nu sa BVC-sköterskan att det kunde komma efter 1-2 veckor. Men hejdå, tänk inte ens på att komma hit sjukan! Vi vill fira midsommar med en kry tjej!

Nu ska jag logga ut och natta. Men då det är fredag imorgon ska jag faktiskt lägga ut ett vintips:



Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Eva

eran tjej är ju goast i världen :) och tur att nån gillar att dammsuga liksom, haha.

ska leta efter vinet ser ju att det italienskt, kanske kan bli nåt till tommys födelsedag på fre :)

ta hand om dig hjärtat!

KRAM!!!

2012-06-19 @ 14:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0