Glass o bad, nu ÄR det sommar!!

Hej hopp!
 
Ja nu säger vi att det är sommar! Signe har premiärbadat i sjön, ätit sin första glasstrut och vi har varit på sommarteatern "Mördaren i Tallåsen"
 
Vi har varit uppe hos min kära syster ett par dagar jag och Signis då pappan har varit på svensexa så åkte vi upp dit för några lata dagar på landet :) Det är min bästaste och mest avkopplande plats här i världen. Kan bero på att jag alltid varit där och själv sprungit runt på gröna ängar, lekt, busat och haft djur så nära inpå sedan jag själv var en liten tjej. Nu vill jag ge Signe den friheten också att bara få vara lååångt bort från bullret på Hornsgatan :) Det enda som bullrade på de här dagarna var StigÅke som snickrade en ny bro till uthuset. Vi har lekt med Catrin och barnen och haft det så mysigt. Vi har varit på äventyr, tog fyrhjulingen med kärra där vi hoppade upp allihopa och åkte ner till sjön. Vi skulle bara kolla på vattnet och kanske känna på det med tårna men, nej det slutade med barnbad och Signes premiärbad i sjön. Det var aningens kallt, men det kunde inte stoppa min lilla badtjej! Nej inte Loke och Lilja heller för den delen..
 
 
Det var inte kul att kliva upp och klä på sig, men att få sitta hos sin moster på bryggan kan göra vilken badbrud som helst glad..
 
 
 
 
När pappan är borta passade vi även på att frossa i glass.. det är ju som jag sa sist ingen mening att hinna ifatt formen för den här sommaren. Tänk att mosterLena hon hade glasstrutar.. sånt lyx brukar vi inte annars hinna fixa när vi tjuvkäkar glass. Det var gott som attans! Jag är ju lite mer glass van än hon den lilla, så mina ögon kanske inte riktigt lyser som hennes nu när hon fick en alldeles egen glass.
 
 
 
 
Uppe hos syrran i Boan finns det en liten "barn-polis-motorcykel" när de större barnen lekt en stund så satte jag även Signe på den, visade en gång hur man får fart på den och ja, vad ska man säga? -Det bor en MC-brutta i badflickan också. Hon körde på som fasiken och skrattade så in i bomben. Jag försökte dokumentera på film men det gick inte nåt vidare. 
 
 
 
Såklart sprang jag runt och knäppte kort, dokumenterade även lite lekstugefika.
 
 
 
Idag återvände vi hit till farmor och farfar för att ta med den dagen-efter-trötta pappan på sommarteatern här i byn. Hade sett fram emot den, det är alltid så mysigt och fint å gillar man historia som jag gör så brukar man även få lite av det med sig hem. Iår var det kanske inte riktigt så bra som det brukar men vad gör det? Vi hade en mysig stund på tu man hand trots regnet, lillan hon var hos farmor och farfar och enligt utsago hade hon skött sig så exemplariskt. Tackar för det :)
 
Tänk att nu sitter jag här igen och alla sover, jag skulle väl egentligen bara skicka in min tjänstgöringsrapport till jobbet. Men det är lite kul att blogga också, även om det mest bara ploppar upp "ingenting" av värde som skrivs ner. Jag får ju lägga ut lite bilder också så den här dagboken får ett lite mer levande utseende. Å bilder är roligt! Eller borde jag tänka till och inse att 99,99% av bilderna är på Signe. Min ögonsten, så det kanske är därför jag vill visa upp henne?
 
Nu ska jag lägga ut lite bilder från tidigare i veckan. Signe var trött och jag tänkte att nu tar vi en promenad med vagnen, men insåg efter en kortkort sväng att Signe inte alls ville sova, Hon ville ju plocka kottar!
 
 
 
Förra inlägget snackade jag om att vi varit på cykeltur med farmor och farfar och det slutade med en mysfika, jag bara måste ge er en bild därifrån också
 
 
Nu får det vara nog! Jag ska inte uppehålla dig längre, sitt inte vid datorn.. gå ut och njut av sommar`n istället. Själv ska jag hoppa i säng, det är förövrigt också ett bra alternativ om det är mitt i natta.
 
Ha det fint tills vi hörs igen!
 

Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!!!!!

Vad kul och få vara med och se alla tre luringarna ute i vattnet Och helst när vi bara skulle ner och känna hur kallt vattnet var
Snacka om att Signe tyckte om glass struten I morgon kommer glass bilen igen bara jag kommer i håg och köpa fler små strutar så det finns när Söder bönan kommer nästa gång Kram på dej syster

2012-07-02 @ 22:19:48
Postat av: Jannice

Vilka fina sommar-bilder! Hoppas vi kan ses nåt mer innan ni återvänder till Fjollträsk... =)

2012-07-05 @ 20:59:15
URL: http://rockginger.blogg.se
Postat av: Eva

Gofisan, glass är gott, nåt som jag vet mamma tycker också :)
KRAM

2012-07-12 @ 10:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0