Det rullar på som det ska :)

Hejja Bloggen!
Okej, ja jag har inte uppdaterat på lääänge men det är för att jag har så fasligt mycket att stå i, eller? Njae, vi var ju uppe i Norrland sist jag skrev. Sen har vi varit hemma och jag har jobbat i ett par veckor å nu är jag inne på min 2a lediga dag igen. Jag tror Andreas har semester och att jag är föräldraledig.. det där har jag bara koll på i min almenacka men det viktigaste är ju att vi får vara tillsammans!
 
En liten resume tänkte jag mig göra.. Hmm låt se :)
 
Vi var uppe i Norrland och hade det fint. Andreas åkte hem för att jobba en vecka. Jag och Signis var på Lovas namngivning, min lilla goa "extrabäbis" Vi tog bilen upp till Umeå och hälsade på min gamla kollega polisMaria, vi hade det softish och lekte med Axel och Ted och pratade och hade det fint tillsammans några dagar. Sen bilade vi hem lagom så vi hann möta pappan på tågstationen vid Sveriges mitt.
 
I Umeå inhandlades Elin, Signes första riktiga docka. Hon är mycket kär i sin mamma eller om det är mamma Signe som är kär i dockan vad vet jag? Dockan får ofta mat, hon har varit med och tittat på karusellen vi har på toaletten (tvättmaskinen) och ibland när Signes mamma leker lite extra kärvänligt med Elin, då blir Elins mamma Signe ARG och tar henne och slänger iväg Elin. Ibland har Elin också agerat pall, ja om Elins mamma Signe inte når upp dit hon vill då verkar Elin vara ett ganska bra redakap så att Signe om hon klättrar på henne når liiite högre.
 
 
Planen när vi skulle åka så långt som till Umeå var att vi skulle bege oss lagom vid nattning för Signe så att hon skulle sova, nästan hela vägen iaf. Det gick sisådär.. Hela dagen var vi hos Catrin och Signe lekte massor med Loke och Lilja. Lova sov mest. Vi avslutade busdagen med ett bad i stora badkaret allihopa, för att sen inta välling och bege oss. Signe somnade direkt i bilen men vaknade i Sundsvall efter ca 12 mil. Vi sjung och försökte få resan att funka. Men i Härnösand blev det lite väl tråkigt. Så jag frågade lite lätt -Ska vi fika? Då skrek hon av lycka och vi tog en pause
 
 
Ja vi kom fram tillslut och efter fikat somnade hon faktiskt enligt planerna.
 
När vi åkte hem därifrån hade jag även bestämt ett stopp på Fjällräven outlet utanför Övik. Jag hade tänkt mig införskaffa ett par "vara ute byxor" sånna som man kan ha jämt, typ vandringsbyxa. Men det blev inga byxor, eller jag försökte men efter att jag jagat Signe i trosorna från provhytten 2 gånger la jag ned tanken om att hitta några byxor. Så vi drog vidare.. väl vid Höga Kustenbron kom vi på att det knarrade i våra små magar så vi gick in på restaurangen och käkade. Mysigt även om jag fick slänga i mig maten för att inte kaos skulle bryta ut så var vi ändå på restaurang med fin utsikt bara jag och Signis tillsammans.
 
Innan vi packade in oss i bilen var tanken att ta lite fina kort också.. men de blev som de blev. Men såklart ska vi lägga in ett bevis från mobilkameran att vi var där. (Om man verkligen vill så kan man se bron där bakom..)
 
 
I Norrland hann vi även med att gå på Andreas kompis Fredrik och Jessicas bröllop. Signe var hos farmor och farfar och mamman och pappan sov i eget rum utan barn för första gången sen lillis anlände. Dock sov Signe i samma hus. Jag längtade efter henne redan under kvällen vi var på bröllop och genast när jag hörde henne på morgonen kunde jag inte hålla mig ifrån henne längre utan var tvungen att ropa in henne i sovrummet för att få gosa!
 
Samma dag for vi tillbaka hem. Borta bra hemma bäst brukar det heta. O ja, så är det väl. Fast förstås vill man ha lite av både och.
 
Sen har jag som sagt jobbat, men förra helgen träffade vi Jennie, Henke och lilla Liv.
 
 
Det är konstigt att man glömmer så fort.. hur små barnen är i början. Amning och vyssning och stilla titta på varandra fram tills det blir fart och fläkt och man jagar dem och måste hålla uppsikt så inte de kommit på något nytt som bara måste testas..
 
Annars har vi haft och har det gott. Vi har varit till frissan och gjort oss sommarfräscha, alla 3 på ett bräde precis som vanligt, det är lite roligt att se Signe bli tillfixad. Hon sitter alldeles stilla och myser när Maria som klipper fixar och donar i hennes hår.
 
 
Nyklippt och fixad poserar hon gärna runt Stureplan :)
 
Andreas har som alltid massa planer på mat och nu har han en idè på att vi inte ska äta så mycket kolhydrater. Hur det går? Jo, fint. Men jag känner mig lite skum och vad det leder vete gudarna. Signe får förstås äta och äter allt som vanligt.
 
 
Vi har även badat som attan sen vi kom tillbaka hem också. Dels var vi en dag till Sätrabadet. Men vi har badat 3dagar i rad här nere vid kajen. Första dagen var hon lite brydd vad man skulle med flytväst till. Men igår ville hon fort på med den bara vi gått ut på bryggan. Idag hade vi toppenväder på förmiddagen men sen kom det värsta ovädret med regn och hagel. Fast nu har det klarnat upp och solen skiner igen så vi lär gå ner och blöta oss idag när Signe och pappan vaknat. Signe sover inne i sin säng och Andreas ute på soffan på balkongen.
 
 
Jag sitter också här ute på ballen och skriver, det är underbart härligt. Jag sitter nästan i Signes koja.. Vi byggde den igår och genast i morse utan blöja var hon ute och lekte däri.
 
 
 
Jag tror och hoppas att hon kommer att bli en tjej som vill tälta och sova i tält. Det vore väldigt smidigt för då kanske pappan måste ge sig hän och tälta med sina flickor. Annars är Andreas mer typen som tar in på hotell.. det är väl mysigt det med. Men vad går upp mot ett fuktigt tält, att krypa in i sovsäck, vakna av fågelkvitter och yrvaket öppna tältduken för att titta ut?
 
Haha, nog om det och nog med uppdatering. Hoppas vi ses snart igen! Kram på er alla!
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!!!!!

Äntligen Vad jag har längtat efter att du skulle börja lägga upp lite bilder Ni kommer att ha det så mysigt när ni ska börja tälta riktigt Ha nu det så bra Ringer snart så Såg att du hade ringt Kram på dej syster


2012-08-01 @ 11:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0