Tofsmes? Nej..PippiTuff!

ÅÅÅ vad det är skönt att vara hemma, hemma hos oss på vår gata i stan. Det är roligt att vara borta och hälsa på men det är fasiken så skönt att komma hem, vara som man är, gå som man vill och fixa, trixa och dona.

Vi har softat och promenerat och haft besök av Henke & Jennie med litenbäbismage. Fredrik har varit och sovit över i övernattningsrummet och vi har varit och badat och vi har varit till tant Birgitta på BVC. "Ni har en jättefin aktiv flicka full med liv". Nog är hon fin men nog har hon rätt svårt att ta det lugnt. Sitta still är inte Signes melodi. Fast tänk vad ledsen man hade varit om man fått ett barn som inte kunde röra sig. Så ja, mamman och pappan är glad över SignemyroribrallanNord. Hon gör våra dagar, vi är inte alltid överrens om vad som är rätt och fel men allt ska väl upptäckas och testas och när mamman säger NEJ ser hon så rolig ut så oftast så skrattar hon åt mig. Å då gäller det att hålla sig, för när man är liten ska man lära sig att NEJ betyder nej och är inget man ska skratta åt. ..tycker jag. Vi har väl kommit så långt eller hur man ser det att hon nu kryper fram till eluttaget och tittar på det, tittar på den förälder som är närmst, stirrar då på eluttaget och stirrar lite till och sen kanske hon inte alltid ska försöka pilla där. Hmm.. vi får väl se hur det går med uppfostran av henne.

Vi har även installerat den nya bilstolen, det slutade med att Signe nu sitter i baksätet. Vi har än så länge gjort en resa och det gick bra. Det var igår påväg till badet. På hemresan somnade hon som alltid och dit sjöng vi och pratade med varann så jag hoppas det ska funka att ha henne där i baksätet.

Vi håller för fullt på att få henne att somna och ligga i sin fina lila spjälsäng. Det går sådär, ibland hur bra som helst. Ibland lite sämre men men.. det är väl såhär det blir när man myst tillsammans brevid mamman och tuttat hejvilt som man vill i 7 månader. Jag skulle nog inte orka resa mig över 60 gånger för att sen bli nedlagd och börja om proceduren gång på gång. Fast det gör hon den starka lilla Signe från Stockholm. Bara hon inte gråter så går det bra tycker jag, för då sätter mammahjärtat igång och då är det gaaaanska svårt att inte ta upp och ge henne bröstet. Vad gäller sovningen annars så är det nästan alltid bara 2 svängar hon vaknar under natten nu, en gång runt 00.30 och sedan vid 04. Så ja, liten tjej växer och blir stor.



Annars så går dagarna, jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att de skulle springa fram i detta tempo. Vi kliver upp, äter, promenerar och leker och sen är det väl mer eller mindre kväll.



Vadan denna dagens rubrik? Jo idag hade vi tofs premiär.. tussinuss mammas gull :)



Vi kanske inte var överrens om att det var sådär jättekul med toffsar men vi hade det en sväng..



Men sen skulle de väck!



Och vill man så går det, ohps! Borta!



Idag har jag även varit förbi på Polarn o Pyret och shoppat. De hade rea and I Like it! Nu är vi rustade för bus och utelek våren/sommarn 2012.

Tack för idag, tror inte det var nåt annat såhär viktigt att skriva idag. Haha, see you!

Kommentarer
Postat av: Jannice

Men vad gulligt! =)

Har Signe fått en bolldrake? En sån ville jag ha till Juvis men jag velade fram och tillbaka och till slut blev hon utan. Men jag tycker de ser jätteroliga ut... :)

2012-01-09 @ 23:33:56
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: Jannice

Men vad gulligt! =)

Har Signe fått en bolldrake? En sån ville jag verkligen ha till Juvis, men jag velade fram och tillbaka och till slut blev hon utan. Jag tycker de ser jätteroliga ut... :)

2012-01-09 @ 23:35:35
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0