Nytt år o hemma igen

Det här kommer bli ett inlägg med massor av bilder, eller ännu ett kanske jag borde skriva. Men det blir gärna så, dokumentation och bilder därtill..

Igår tisdag packade vi bilen för färden hemåt. Men innan vi begav oss mot storstan så passade vi på att dra ut på sjön för lite fiske och sen kan man ju inte vara i Norrland en vinter utan att ha åkt lite skoter. Å hur skulle det gå om inte Signe fått åka nån sin första vinter? Mosters Bengt tog med Stockholmarna ut på en naturupplevelse :)



Signe somnade..



och sov en stund, jag bäddade ner henne bak i skoterlådan, om ni tror hon har lite kläder på sig så är det fel.. hon har massor under overollen. Till och med nya stickade strumpor som moster Lena fixade på ett par dagar när jag kom på att vi behövde..



Men nappen av fiskarna uteblev, eller fångsten kanske jag ska säga för jag hörde att pojkarna hade känningar och jag såg en öring och några mört, men de fick stanna kvar i det mörka kalla vattnet.



Det var roligt att vara ute i Norrlandskogen tyckte Signe. Å fint var det..





Sen hann vi leka med Loke och Lilja med föräldrar innan vi stoppade magen full och begav oss söderut. Det är så kul att se att lillSigne faktiskt nu är med i matchen när de sätter igång, hon kanske förstör mest, men hon är med iallafall..



Gammelmosters gofisar :)  Det ser ut som de är ute i gröna skogen, men det är syrrans fototapet i bakgrunden.




Innan dess hann vi förstås med nyårsafton hemma hos Karin och David med barn. Det var trevligt som alltid och vi åt massor, David stod för kockandet. Han är grym! David och Andreas kanske borde öppna en restaurang?







Soppan var hur god som helst, det vattnas i munnen när jag tänker på den. Köttet med den goda såsen också.. Nu kurrar det i magen. Den här julen har jag stoppat in alltför mycket gott i kakhålet, det känns som jag har fått en badring runt om lixom, huh! Dags för lite träning tack!

Vi hann runt till Micke o Linda också, vi har nog fikat, ätit och druckit i de flesta gårdarna i Ånge under de här dagarna. Jag tänkte få en bild på Signe och Lukas, men Signe har myror i baken så det gick inte nåt vidare men Lukas han skötte sig fint. GoKlimp!



Vad ska jag mer dokumentera den här gången, det har varit fartfyllda dagar och när man ska minnas i denna sena timme så blir det lätt lite grötigt i huvudet.

Jo måste lägga in en tjusig bild på farmor och Signisen. Vi hade en liten fest med Andreas kusinbarn från Härnösand. Typiskt nog så var inte kameran med under själva festen, bara innan och då blev resultatet bilden nedan.



Idag har vi varit och köpt en bilstol till lillfisisen, det var inte det lättaste. Det finns ju endel att välja mellan, sen ska säkerheten komma först, sen vill jag gärna se när jag kör också. Signe sitter ju i framsätet och med en gigantisk stol så ser inte jag allt jag bör se, så ja det blev en liten kompromiss. Vill inte gärna köra över nån som hoppar fram snabbt i sidan. Men jag hoppas det blev bra.

Sen har vi varit hemma och packat upp alla saker och busat. Alla tycker att deras barn är det finaste och så även jag. Så här kommer 2 bilder på min finaste skatt, idag som en liten björn.



På återseende!

 

Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!!!!!

Vad fina kort du har lagt ut Ha nu det så bra så höres vi på mobilen Kram syster

2012-01-06 @ 06:20:06
Postat av: Malin & Tuva

Oh så fina bilder. Ni verkar ha haft det mer än bra här hemma i Norrland.

Ankan var jättefin och tydligen väldigt god också enligt Tuvan! :)

Blev ju ett rum "över" här så Tuvan och pappan delar på det. Tycker det är så roligt att pyssla! :)

Hoppas allt är bra med er och önskar er ett fint 2012!

Kramar

2012-01-07 @ 06:27:51
URL: http://malham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0