Lite upp o ner



Ja så kan det bli ibland när man busar, lite upp o ner :)



Har inte skrivit på några dagar, har haft sånt familjebegär, typ som när jag precis blivit gravid med Signe. Jag bara vill vara nära, kramas och snusa in mig i de jag älskar mest.. min familj, ja de som finns närmast :)
Men nej gå nu inte för det och tro att jag är på tjocken, för det är jag inte. Inte vad jag vet iaf.. Tjock kanske? Men inte gravid.

Helgen kom och tog slut lika fort. I fredags fixade vi middag till Micke, jag o Micke skulle gå på Bio och jag kände mig lite snål för att käka ute innan. Å då sa kocken här att han skulle fixa mat hemma hos oss innan istället. Sagt o gjort, klockan sprang på o vi som inte ens hade bestämt vilken film vi ville se, velade. Funderade och det slutade med att vi inte kom iväg på nån bio. Det blev ett par öl ute på Söder ooo det var så roligt. Inte för att jag blev berusad eller så, mer för att få fixa sig lite o snacka o skratta o inte börja fundera på om jag glömt att lägga Signis. Nej för hon var ju hemma med bästaste pappan. Vi satt rätt länge o snackade skit i fönstret på en pub på Götgatan. En mamma i vår föräldragrupp gick förbi o jag kände mig som alkismamman, hon kan ju inte veta att jag inte brukar sitta där så ofta. Sen duggade det kändistätt å jag som inte varit ute i svängen på ett tag kände att det var skoj. Vi funderade på att dra iväg o Bowla men det blev en sväng till ett Bowlinghak för att inse att det inte blev nån bowling. Det var skönt att lägga sig när jag kom hem, helt slut efter att fått komma ut i natten o lufta sig lite.

Apropå kändis så såg jag o Linda Mr L. Winnerbäck på Polarn o Pyret när vi var ute på förmiddagsprommisen. Han ville inte gå med i kundklubben. Men jag å andra sidan borde snart ha shoppat mig till en stor bonuscheck?

På lördagen blev det förmiddagsboxning. Attans vad vi slogs å hade skoj. Lillis var som vanligt världens duktigaste o finaste på Minisats, lite skryt har ingen dött av eller?

När vi hade varit o tränat föreslog jag för pappan att vi väl kunde ha en "Hur härlig lördag som helst" där vi också kunde snygga upp oss, för det är vi sämst på i vår familj. Alltså vi är ju hel o ren. Men det är ofta vi äter middag i strumplästen. Sedan blev det middagsplaner o fixande. Av massa mat o rätter gjorde jag rotfruksgratäng, för på den nivån ligger mina kockkunskaper. Andreas han skar o hackade o kokade o stekte o förberedde i massor, jag lekte med barnet. Det blev mat o tilltugg o efterrätter till sent, och ja om vi var uppsnoffsade? Njae, den lilla grejen missade vi, men visst är det skönt att vara lite som man är också? Jag är väl en liten tönt i rosa långkalsonger? Som somnade i pappans knä i soffan. 2 sena kvällar är inte min melodi.. längre.



Igår hade det snöat och vi var ute nån timme. Lekparken var full med leksugna barn OCH vuxna. "Hoppa av pulkan! Nu måste pappa få åka"
Man hör endel om man har långa öron. 



Vi har ingen pulka här i Stockholm till Signe så hon fick nöja sig med att titta, fast hon somnade ganska omgående. Å det är konstigt vad glad man kan bli av lite snö, men det bli så ljust och är det vinter så kan det väl få vara lite snö?



Sen var vi inne och lekte hela dagen. Vi lekte med bollarna..



Busade med pappan..



Ramlade och behövde lite handtag för att komma igång igen..



Jag hade en liten fotosession som allt för ofta, det blir svårare och svårare att hinna få till nåt.. Hon är snabb att hinna för nära framför kameran, vilket jag bara ska visa med bilderna nedan..



fast det kanske är jag som är för seg, men jag väntar väl som alltid på den perfekta bilden..



Kvällen avslutades med ett bad för lillan och jag kollade på nån skum serie på tv, minns inte ens vad den hette.. "Riktiga människor" ? Kan ha varit nåt sånt.



Det var helgen som gick. Idag är det måndag, snart tisdag.. herre je, jag måste hoppa i säng. Det går inte att vara tröttis när man ska på kyrkis, det hade vi tänkt imorgon. Idag har vi varit på Cafè Glada barn. Signe lät lite rosslig i halsen när det var nattdags, jag brukar inte bry mig. Men idag var typ alla barn snorungar på fiket, jag hoppas inte vi åker dit, men är det meningen så är det. Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0