Lära gå vagnen

Idag kom vagnen jag beställde här om dagen på nätet, en Brio "Lära gå vagn". Det var ingen match det där tyckte Signe, fort gick det och roligt verkade det vara. Det svåraste var nog för mig, det var jag som skruvade ihop den och att skruva när en liten tjej drar i mejseln är inte det lättaste med det blev en vagn tillslut.



Känns roligt, men i mitt mammahjärta drog hon iväg ett snäpp till. Min lillis blir stooor, snart kan hon väl allt själv ;)

Vi har haft besök av morbror Gunnar några dagar, trevligt och shit vad jag har skrattat. Vi har haft det väldans roligt. Tyvärr blev det inga bilder tagna. Jag har toktränat och det är så SKÖNT och det gör mig glad och full av liv. Fast nu är jag trött ska bara göra ett litet inlägg sen blir det nattning.

Å imorgon är det fredag. Å mamman ska ut i stockholmsnatten (kvällen åtminnstonne..) Jag och kompis Micke ska äntligen gå på bio, vi har snackat sen Signe tittade fram men det är väl först nu jag känner att det funkar och att jag kan dra hemifrån en kväll sådär.. Apropå det så sover hon nu i sin säng varje natt, vaknar 1 gång under natten och får då 2 dl välling i flaska och somnar sedan om. Det tar sig säger jag. Ni som har barn och det alltid har funkat på kan jag säga att hon fram till 7 månaders ålder ALLTID somnade vid mitt bröst (ja å ett tag till..) Vi har haft det nog så mysigt, men det känns faktiskt skönt att få ligga i sängen bara jag och Andreas också. Och att hon nu tar flaskan är också en sensation.. fy sjutton vad jag kämpade med att hon skulle ta napp där när hon var nyfödd och ett tag där från början när det gjorde som ondast på/i brösten och hon bara ville tutta på sin mamma, tutt-tutt-tutt :) Ingenting annat dög. Äkta vara, sa pappan och skrattade och jag pinade mig igenom den här tiden, med svidande och ibland blödande "juver". Men nu ska jag inte sitta här och klaga, nej för jag ska väl kanske leta reda på en vanlig Bh nån dag? Haha, hur kom jag på det nu? Jo just, tutt-tutt, juver.. ja amingsbh & sportbh varje dag kanske ska bytas mot en dag i snygg bh? Kanske göra mig lite flott i helgen? Få känna mig lite fin lixom.. ähh vi får se hur det blir med det. Det är ju onekligen väldigt skönt med urtvättade bomullsunderkläder och underställ hängande lite för långt nere på rumpen också för den delen :)

Nu ska jag inte yra mer utan bara lägga ut lite blåbilder från idag..



Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: MOA

Gud va fin lilltjejen är. Åh så fort det går vännen. Springer runt med vagn å allt... ojoj. ska inte Signe åka skidor ändårå.de verkar ju inte vara några problem :)

2012-01-20 @ 09:04:31
Postat av: Moster i Boan!!!!!

Vilken snygg vagn det blev. Hon är duktig på och vara modell lilla fröken Nordh. Hoppas att du var nöjd med bio besöket (filmen så klart) Kram systra

2012-01-21 @ 18:24:10
Postat av: Jannice

Det är skönt men samtidigt lite vemodigt när de blir större och mer självständiga. Man är så van att vara behövd 24/7 så man får nästan en liten identitetskris när det inte längre är så... :)

2012-01-22 @ 11:39:39
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0