Jag leker träd

Idag hade vi bestämt dejt med mammagruppen vi skulle ta en promenad till Västertorp och där leka, fika och mysa med våra små. Jag anmälde vår mammagrupp till Libero för att testa blöjor så dessa skulle också delas ut, det var gjort på nolltid men leken och fikat höll på några timmar. Vi höll till på butiken "Jag leker träd" en alldelses mysig liten barnbutik i Västertorps centrum. Hon som driver den har ordnat ett rum där man som grupp eller mamma kan slinka in och ta det lugnt och snacka lite. Vi tog en promenad hem också då alla barn börjat med tröttsången..så väl hemma var vi så rosiga om kinderna både jag och Signe. Det fina vädret som visade sig på förmiddagen när vi knallat dit hade förbytts till snöblåst. Pappan som har varit vaktledig idag höll på med maten så det var inte alls så tokigt att komma hem :)



Annars har veckan sprungit på, vi har promenerat många många kilometrar. Vi har varit till mitt jobb på möte och berättat hur jag tänker jobba, ingen sa emot så jag passade på att ta semester vecka 14 när jag ändå höll på. Vi ska till fjälls! Vi har varit på Öppna förskolan, vi har varit på gymet där PT Marit tog sig an mig med ett nytt upplägg med nya övningar vilket var SÅ roligt! Signe var superduktig och var skrattande glad medan jag tränade. Vädret har varit kallt och varmt, här om dagen lyste solen och det kändes som vår i luften. Men det gäller att förstå att vädret bara lurar oss.. det är ju faktiskt bara januari.. men ni ser ju själv.. ingen snö och solen kändes varm.



Bilden nedan är från förra helgen då det ändå fanns lite vita fjun på marken.



När vi skulle åka ned hit hem till Stockholm passade min syster på att skicka med oss min gamla röda fina potta. Pottan är numer en väldigt rolig grej inne på toaletten. Vi sätter henne där ibland och hon vill gärna dit och sitta själv också ibland, fast mest är det väl roligt att slänga iväg den..



Nu på middagen idag när jag matat henne så jag visste att hon fått i sig fick hon äta själv upp det sista. Det blev endel kladd men det var hemskt gott.. fast skeden den bojkottade hon.









Kletig och fräsch som få backade jag ut stolen och..



Oj där fanns endel mat.. men jag såg nog att lite även hamnade i magen.

Det slutade med ett bad, härligt och livat!



Återigen skriver jag att vi vill ha ett badkar..

Efter badet kom en söt liten goding fram, en pyjamas på och lite bus. Nu är kvällsgröten slut och flickebarnet sover sött i sin säng. Mamman ska skriva klart och sätta sig vid TVn det är ju "På spåret" strax.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0