Lek o bakhelg



Hej och välkommen till SpEkUlErA bloggen!

Allt som vanligt, här sitter jag och familjen sover sött. Helgen har varit härlig men kall. Vi har varit tillsammans i familjen, shoppat, tränat, promenerat, bakat och kramats. Detta är betyder för mig en lyckad helg :)
Dessutom har jag öppnat handboken till min systemkamera jag köpte för över 3 år sen. Alltså jag vet att jag köpte mig en schysst kamera, för att jag ville ha och tyckte mig vara värd den. Jag visste också att den var lite väl dyr för mig som hobbyfotograf eller vad jag nu skulle kunna kalla mig. Men i vilket fall som helst så har jag en förmåga att inte läsa igenom bruksanvisningar och så.. vilket jag heller aldrig kommit mig för med kameran. Även om handboken följt med när vi varit på långresor då jag tänk "nu ska jag lära mig lite om kameran, jag kommer ju ändå ha tid" Men den har alltid bara följt med. Jag har lixom inte kommit mig för..
Men i fredags när jag ändå var på hugget så bara öppnade jag lite och nu har jag lärt mig något, om effekter eller vad man skulle kunna kalla det. Men jag kan fortfarande inget om massa teknik, men en början är väl alltid en början!? Så nu kommer jag förstås i detta inlägg att lägga in lite sånt. Sen gör det väl sitt till att jag har kameran framme då jag ska ta 2 bilder till fotokursen den här veckan, ja du vet det jag skrev i inlägget sist.



Den här bilden kanske är lite skum, eller typ att den skulle kunna ses som sorglig, men jag tycker bara den är fin. Det är Signes ram med avtryck från i augusti som står på en byrå här i lägenheten.

I fredags var jag o Signe ute i kylan och kollade på de som åkte skridskor borta på Trekanten. Vi tog det soft, sen tog vi e sväng förbi gallerian i Liljeholmen och shoppade lite nya kläder till henne, helt plötsligt har alla bodys/ tröjor gått o blivit så kort i armarna.. efter det satte vi oss på ett fik och väntade in pappan. sen gick vi hem och fixade oss lite tapas.



På lördagen efter vi hade haft lite morgonmys och lekt en stund, drog vi in till söder på ett boxpass. Det var roligt som alltid.





Väl hemma blev det stora mat och bakdagen. Jag satte igång en ny surdeg i måndags och den skulle förstås testas..



Till middag hade jag bestämt att vi skulle göra Ravioli..



En pastamaskin hade väl varit på sin plats, men jag kavlade, kavlade och kavlade..



Det blev väl sådär, men fyllningen som Andreas hade gjort var god. Alltså Andreas har gjort bandspaghetti en gång tidigare och de blev tjocka som bara den. Tror jag åt typ 2 stycken och blev mätt. Så jag visste att jag var tvungen att kavla så tunt det bara gick, men jag kavlade väl lite för lite förstås så pastan blev tjock den här gången också, men helt klart godkänt. Men nöjd över resultatet? Njae, men nästa gång kanske vi får till det?

Sen satte jag igång med en cheesecake, en stor och redig en som skulle stå i ugnen ca 1 1/2 timme. Den blev god men sprack lite ovanpå..fast det gjorde inget för smaken..



Fint mönster va? Haha.. med lite fantasi så blev den ganska tjusig :)

Idag har vi varit hem till Jennie och Henke. Hon hade gjort Cupcakes så gott-intaget denna helg har varit aningens stort, men man ska väl leva också, som man brukar säga? 

Nu vet jag inte om jag har så mycket mer att snacka om, men såklart har jag massa bilder jag tänkte lägga in. Så då gör jag det..

Den här bodyn hittade jag på i fredags, kunde bara inte låta bli. Visst är den fräsig med så många fina djur och allt? Borde jag påpeka något om frisyren på hon i bodyn? Nää, den får tala för sig själv.


 

Nedan mina två älsklingar från i morse. (Borde kanske göra bilden svartvit? Det kanske skulle bli bra?) Fina är de i vilket fall som helst mina familjemedlemmar..



De satt vid frukostbordet och lekte flygplan medan jag skulle diska, men jag fotade visst istället..



Efter vi kommit hem från Jennie idag tyckte jag Signe kunde sitta still så jag kanske kunde få till den där kalasbilden, men hon ville inte sitta still.. Hon hade en stund tidigare fått en bit morot av mig i köket, den hade hon kvar i munnen länge.. ni kanske ser hur hon dregglar och suger/tuggar på den? 




Nu tänkte jag mig ett avslut på dagens inlägg och därtill sista bilden på mamman och flickan, den är från i fredags när vi kommit hem från promenaden. Nattinatt på er alla glada!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0