Host host

Liten flicka hostar, mamman kan inte sova. Såklart förstår väl jag att det är som det ska vara att man är sjuk ibland, men jag blir orolig också. Rätt vad det är låter det ju så tjockt när hon andas hon vaknar och sätter sig upp och gråter. Hon hostar och kraxar, det blev lite spytorkning och pyjamasbyte i natt.. Å stackars Tarzan, bästaste gosedjuret ligger på tvättkorgen.. han måste få en rejäl tvätt han med.



Fast hon har ingen feber, inte när jag kollade sist iallafall. För mellan host så finns ju BuS-sIgNe där också, hon som inte kan sitta still och som bara måste hålla låda och busa. Vi kanske borde ha hållit oss inne hela dagen idag, men det blev en sån konstig dag igår när det inte blev nån sovning i vagnen så jag pylsade på henne och gick ut i solen idag och hon sov i två timmar. Jag hade såklart med mig kameran och knäppte endel bilder. Du må tro att det var folkigt ute, alla ville förstås vara ute i det fantastiska vädret. Barn åkte pulka, folk gick på isen, folk satt nere på isen och pimplade och sen åkte folk skridskor där de skottat upp. Vi höll oss på land, för jag tycker det känns lite olustigt att ge sig ut på nån is här nere hos oss vid kajen och runt Tanto där det ändå går nån båt ibland och bryter upp isen mitt i.



Uppe på land finns det mycket att spekulera på/om/i..



Signe sov men jag var förstås där och petade för att grejsa, men det var inget hon protesterade över utan hon sov bara vidare..



Väl hemma blev det lunch, Signe åt bara nån sked.. men man får väl vara glad för det lilla. Mellanmål med frukt och fika med mamma och pappa verkar fungera. Till middagen blev det också protester men då la vi undan barnskeden och matade henne med en vanlig gaffel å ja då gick det i nån tugga till.. man får väl hitta på saker för att det ska vara roligare?

Ja det blev bara en sväng ute idag och det får räcka när man är liten och inte så kry, så vi har hunnit med endel innemys. Bus och upptåg alltså..



Sen har vi haft sångstund, det är alltid roligt att spela på maraccas-äggen när mamma sjunger, kanske är det för att överrösta min skönsång?



Innan läggning blev liten Signis kinkig, det verkar vara jobbigast att vara förkyld just då och på natten, men det är väl så man tycker själv också. Så då frågade vi om hon ville bada, då sken hon upp och skyndade till toaletten och badbaljan. Är man liten och sjuk får man till och med leka med mammas roliga tandborste. Lek o lek.. hon har sett hur man ska göra så hon borstar och borstar MEN det fattas bara en liten detalj, det är ju ingen tand som tittat fram ännu.. men när de kommer är hon väl förberedd :)



Nu har pappan fått ett jobb också, han har jouren på sitt jobb just nu. Mina ögon är trötta och jag vill lägga mig i sängen för att vara nära min lillfis, så jag säger tack för idag och med hopp om tillfriskning för min tandborsterska säger jag NattiNatt!




Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!

Krya på dej lilla hjärtat Du ska ju åka till moster till helgen så ska vi leka med Lilja och Loke Kram på er alla

2012-02-13 @ 10:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0