En prinsessa

Hujedamej.. nu var det ett tag sen jag gjorde ett inlägg. Minns knappt hur man gör.. men vi får väl se vad det blir.

Vad har då hänt sen sist? Jag och Signe har varit till Norrland, vi tog tåget det gick fint. Blev sen upp men men.. det är iaf bättre än att åka bil tycker jag. Signe var hos moster Lena och StigÅke då jag var och krigade, det var första gången jag lämnade bort henne. Det var jättehemskt, jag for tidigt på morgonen medan hon sov och färden ned till mina gröna vänner var ganska jobbig, jag tänkte och vände och vred. Inte för att jag var orolig för att hon skulle vara hos dem, men bara det att jag inte var nära. Men det gick förstås lysande, små kusinerna Loke och Lilja kom upp till Boan och hjälpte till :) När jag nu skriver jättehemskt så får man förstås ta det för vad det är, värre saker händer såklart men första gången är väl förstås första gången.

Vi var uppe några dagar, både jag och Signisen var fortfarande lite krassliga i hostan men vi tog det soft och gjorde inte många knop. Dessvärre var jag även dum nog att inte ta så många bilder.. Jag hade bara ingen lust. Eller lust hade jag men nu med fotokursen så upplever jag det trist att ta bilder på "auto-läget" och när man inte är så hightech, så måste jag ju skruva och testa och skruva några gånger till innan det blir bra. En bild på morfar och Signe blev det



den är lite rolig tycker jag, man riktigt ser hur hon är påväg av bordet så att pappa får hålla i henne..

Efter 5 dagars snö och släkttrevligheter så hoppade vi på tåget hem igen till kärleken/pappan.

I torsdags föddes prinsessan Estelle också, härligt med en tös tycker jag! Brudar är bra :)
I torsdags var vi också iväg på fotokursen, de skulle skjuta salut, eller vad det heter klockan 12.00, perfekt tänkte jag, då vi ändå var på Fotografiska kunde vi väl ändå "vara med". Men det tyckte inte Signe för hon tyckte vi skulle byta bajsblöja när de sköt, så vi hörde och det dånade på toaletten i källaren där vi befann oss. Men sen tyckte jag ändå att vi kunde ta en sväng förbi slottet, jag kanske inte är så kunglig av mig, men det är väl skoj att spana av när vi ändå var i närheten. Det var endel uppståndelse..



Semper var på plats och delade ut barnmatsburkar till alla prinsar och prinsessor. Jag tog en liten omväg när jag såg skylten men då sprang en dam fram till oss med 2 st burkar "Slottsgryta" Jag kan tycka sånt där är lite pinsamt, men jag tackade och tog emot och visst såhär i efterhand var det väl lite roligt. Men min PrInSeSsA hon sov middag.. fast vi kan ju minnas att vi var på plats på slottet just den här dagen som Estelle föddes.



Jag hörde att Estelle visst var den franska motsvarigheten till Stella som betyder stjärna på italienska och Stella heter ju min sussande prinsessa i mellannamn. Så ja lite roligt må jag väl erkänna att det är. Sen har jag ju gått och blivit så blödig sen Signe kom till världen, bäbismagar, nyfödda och när man går förbi Södersjukhuset och en ensam pappa kommer med babyskydd påväg för att hämta mamma och den nya familjemedlemmen ja då bara pirrar det myshärligt innuti. Måtte vi komma fram till att få ett syskon en vacker dag, för det var och är det bästa som hänt mig.

Annars springer dagarna på som vanligt, jag börjar jobba på fredag. HUH, fredag, det är söndag idag..

Idag har vi haft en härlig familjedag med promenad till badhuset med bad och många skratt sedan promenad hem med fika på ett alldeles superhärligt fik dit vi inte hade varit förut. Jag har just kollat på den där serien om "äkta människor" eller vad den heter samtidigt som jag bakat och nu äntligen är mina 2 lingonlimpor i ugnen. Vi får se vad det blir, jag har inte testat att göra dem tidigare. Trodde även att min surdeg hade dött då vi var till norrland då jag glömt ge pappan order om matning, men den bubblade på som attan av lycka när jag kom hem och öppnade locket :)

Bland det roligaste som finns för lillisen nu är att smyga in på toaletten och ta ned toapapper.. det går fort. Hon kan vara vid mina ben, stå och dra i dem när jag diskar tillexempel och sen i nästa stund hittar jag henne..



Men det är väl så det ska vara? Så fort jag hittar henne med nåt nytt bus, så andas jag och tänker.. "Utveckling!"
Det känns lixom bättre än att bli arg på henne, fast hon vet att nej betyder nej. Men hon bara inte gör det Nej betyder alla gånger..

Det här med kameran då? Ja jag vill så mycket och kan så lite, men övning ger väl färdighet som det så fint brukar sägas, men på vägen dit blir det många bilder som blir åt helsikke dåliga



Jag kanske skulle kunna fixa lite i efterhand, men att just slutartiden gör allt så utdraget blir lite svårt att fixa i efterhand. Fast jag ska öva och lära mig, för viljan finns. 

Hade en hel kvälls dejt med min gamla kollega Sofia i torsdags också, det blev några liter vin med skratt och babbel. Jag skriver några liter för jag vet inte och det är lurigt det här med lådor?! Tänk jag hade nästan glömt att man blir lite trött i huvudet av att smaka låda och prata en hel kväll.

Är inte bröden klara snart? Jag satte på varmluft för att jag inte skulle sitta här och snacka skit hela natten. Jag ska nog gå kolla hur de ser ut. Tack för mig och tack för idag!

  

Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!

Vad jag längtar och träffa er igen. Men det är inte så många veckor men men Kram på er

2012-02-27 @ 12:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0