Mollitoysmamman..

Vi var på information ang förskolan i måndags. Jag är en dålig människa men jag kallar det dagis, så från nu så kommer jag att skriva dagis och hoppas ni som ids bry er inte tar illa upp.
 
I somras när jag satt med scheman och så på jobbet försökte jag verkligen få tag i någon ansvarig för att få veta hur inskolningen skulle gå till och så vidare. Ingen på plats någonstans, jag fick tag i någon som förklarade att generellt var det inskolning 4 dagar men ibland upp till 2 veckor beroende på.. Så jag började att planera på 2 veckors inskolning. Alltså det låter som jag har mycket och sådär, men det gäller att få till bemanningen på jobbet också. Efter någon vecka fick vi ett mail från "vårt" dagis, inskolningen skulle börja den 31/8 och vara 4 dagar. Okej, då ändrade jag lite och fixade så att allt var planerat rätt och riktigt. Alla nöjda och framför allt Signis föräldrar vara med på banan. Men så i måndags på mötet. Hoppsan, inskolningen skulle vara 31/8 som är en fredag, fast då skulle vi mest titta in och vara där en stund och det var ju bra om inte alla barn kom samtidigt? På det skulle sen inskolningen vara i 2 veckor. 1 1/2 timme om dagen fram till de 2 sista dagarna. Okej? Öhh? , de hade delat in barnen i 2 grupper och det skulle bli bra. Det blir det säkert också men 1 1/2 timme? Vi brukar vara längre stunder på öppna förskolan när vi är där till exempel.. Signe hamnade i samma grupp som Ludvig, Simon och Edvin så det var toppen. (Det är grabbarna som är hennes närmsta polare)
 
Signes dagis är ASstort, men de har delat in det i block så det ska bli mer greppbart och det är de blocken som arbetar tillsammans.Signe går på block "Kronan" och på avdelning "Diamanten". På diamanten går det 15 barn mellan 1-2 år. Det kommer bli roligt, även om det nu när vi var där inte var klart och i ordningställt. Men deras utegård är det allra bästa. Man kan nog typ tro att man är i Norrland. Det är riktig skog, riktigt gräs, blåbärsris och stenar.. Det känns jättebra. Tänk att få en innegård mellan 4 hus och konstgräs.. huh! Stockholmsbarn..
 
Nu sitter jag och väntar på att pappan ska komma hem, jag har lovat att fixa mat idag. Det är lite hemligt vad, men jag hoppas det blir bra. Signe sover. Så det är väl nu allt ska förberedas, men här sitter jag och babblar på..
 
Ja just, rubriken ja. Signe har verkligen en favorit och han ska alltid vara med när det är sovning. Hon fick honom när hon föddes och han heter Tarzan.
 
 
Tarzan är numer lagom sliten och lagom härlig.. men han är ändå bäst. Det är rätt sött att se henne krama om honom när hon sover. När hon vaknar kan hon leta rätt på honom för att sen utan problem somna om igen.. Nu när vi ska börja på dagis och barnen gärna skulle ha en sak med sig när de ska sova och så där kom jag på att vi skulle ju gärna behöva en tvilling till Tarzan. Jag har letat och letat.. så igår kom jag på att jag tar och mailar dem som gör? Eller typ säljer honom.. det stod en mailadress på en liten lapp han har i rumpen. Jag skrev som det var och bifogade en bild på honom. Bara efter en liten stund hade de svarat och de förstod att Tarzan var betydelsefull och var de hade återförsäljare men om jag inte lyckades så kunde de förstås skicka oss en Tarzan. Jättegulligt. Så igår tog vi en promenad till Coop Forum och där, fann vi honom, den nya.. Han var rätt så fluffig jämfört med orginalet. Men efter några vändor i tvättmaskinen kommer han säkert att bli bra. Han ska flytta till dagis i vilket fall som helst. Det var den söta storyn jag bara ville skriva om.
 
Annars är det fullt ös härhemma. Vi umgås med Ludvig nästan varje dag nu, då de inte träffats så mycket i sommar för att de ska ha varandra på dagis om det blir jobbigt. Ibland vill den ena kramas då vill den andra inte, ofta vill de ta eller göra samma sak. De härmar varann rätt mycket, det är roligt att se dem in action :)
 
Hemma är det ingen lugn stund, jo kanske nu när hon sover förstås. Men annars ska allt dras fram och kläder provas, och lådor utforskas och ALLT ska fram på golvet. Blir hon less på nåt så slänger hon det och på sin höjd säger hon, ujuj.. men vaddå Signe? Ojoj, kanske man säger om man inte menar eller tappar nåt men annars? Ja ni förstår. Hon kan stå ute på balkongen och ropa PappaPappaPappa.. Där emellan springer hon efter nåt annat, står någonstans, har gömt sig och trycker i kojan, under bordet eller jag på nåt nytt ställe?
 
 
 
Ja vi är rätt mycket nakna vi som bor på den här adressen.. Men ibland har vi underbyxor på oss.. faktiskt.
 
 
 
Hon var rätt stolt när hon fick på sig riktiga trosor :)
 
Annars äter och fikar vi. Mycket såser och grädde ska det vara, jo vi försöker oss ju på det där med lite kolhydrater som jag snackade om.. det går sisådär. Har inget sug efter bröd längre och det är väl iaf nåt.
 
 
Nu ska jag checka ut för idag. Vi ses och hörs! TjofaderittanLaMbOo :)
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Gofisan! Dagis tycker jag låter alldeles utmärkt och det kommer gå så bra och tänk vad mycket nya kompisar hon kommer få :)
Vi ses på lörd kväll hjärtat!
KRAM till dig och resten av familjen.

2012-08-24 @ 13:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0