Glugg..Hej!

 
Ja jag gjorde ett försök i köket, även om jag inte är världens snabbaste och förberedelserna blev ett blogginlägg i stället sist, så fick jag till en middag i torsdags. Det här kanske blir ett "skrytinlägg" men det är bara för att jag typ Aldrig lagar mat utan bara diskar i det här hushållet.
 
Till föris gjorde jag en räkcocktail (jag skalade 1 kg räkor för att jag som vanligt bara måste ta i i överkant så det inte blir för lite..) Åsså gjorde jag sånt hära Oopsiesbröd. Det smakade okej, men bättre dagen efter med smör och ost som en riktig macka.
 
 
Varmrätten blev nån kycklinggryta, ja det räckte till lunch också dagen efter till hela familjen. Andreas kanske har rätt? Att jag alltid ska laga till en hel armè. Men vem vet? Det kanske är en övning tills vi blir en riktigt stor familj? Det ser inte gott ut, men det var gottGott! Kommer att göra om det nån annan dag, då jag också ska vara en fixamat mamma.
 
 
Sent om sider blev det efterrättdags, Bananasplit ala LCHF. Å det var ASAgott!
 
 
Fast nu nalkas det mot måndag och jobb fast vi har hunnit med massa annat bus i helgen också. Vi tog en lååång prommis på Andreas lediga dag, vi knallade runt Kungsholmen och spanade in bland annat Hornsbegsstrand, det nya området de byggt där. Fint var det, känns som det var rätt länge sen jag cyklade förbi det då sunkiga området när jag jobbade i Sumpan. Igår kom finaste Eva förbi, det var kul att ses igen även om omständigheterna inte är de roligaste. Hon kom sent och vi fixade kvällsfika, räkor igen! Jag är periodare vad gäller räkor. Det bara är så gott. Mackorna designade vi tillsammans jag och prinsen. Även här fungerade det fint med de dära Oopsisbröden. Vi dukade och satt ute på balkongen. Massa, massa ljus och prat en stund.  
 
 
I väntan på Eva fick jag och lillan oss en lördagsdrink :)
 
 
Idag har vi varit ute och lekt i regnet. Jag vet inte vad Signe fått det ifrån men rutchkana verkar man ska åka på mage. O det spelar tydligen ingen roll om det är vattenpölar i kanan.. Nä men det är väl som det sagts "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.." Fast å andra sidan är det som alltid, man har så kul man gör sig :)
 
Vi var förbi i Västberga också tidigare, vi var tvungna att köpa ny bromsvajer till pappans cykel, han höll på att köra på en liten kille igår :( Det gick bra, lillkillen hann just flytta på sig, vajern gick av och pappan höll på sluta i betongväggen. Det här gjorde att jag fick chans att gå in på Rusta också, jag tänkte att jag kan passa på att spana lite. Det blev lite ditt och datt, mest kollijoks såsom deodoranter och rengöringsmedel. Signe hade dock andra planer, hon lastade i 4 stora flaskor mjukmedel + 3 kartonger godismix och körde runt med varukorgen i 100knyck.. Sen fick jag lasta ur korgen och pappan fick bära ut barnet medan mamman betalde det som vi skulle ha och det var inget mjukmedel eller godis..
 
Nu säger jag nattinatt! Ska spana Aktuellt så man uppdaterar sig innan det är dags för kudden. Vi hörs en annan dag, heppåre! /gluggmamman
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Fina bilder , som vanligt:). Å go en mat ser det ut som:). Gud va du å Signis är lik varann, lika söta:) puss från mig!

2012-08-27 @ 06:26:33
Postat av: Moster i Boan!

Som vanligt Fina kort på en fin böna Sådan mor sådan dotter Vad kul att du la ut ett kort när du var liten Nu får du fixa fram ett kort på pappan också så man får se när han var liten (fast jag har sett men det är kul och se igen) Fick brev av Signe i går Snygg teckning hon kan rita den bruden Ha det så bra Kram mostra

2012-08-29 @ 09:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0