Ciao!

Hejja!
Ja nu har vi kommit hem, eller det gjorde vi igår, men då hade vi fullt upp med uppackning och handling och laga mat o dricka kranvatten :)
 
Idag har Andreas jobbat och jag är föräldraledig i en vecka. Det här blir min sista vecka att vara det innan Signe är "stor" och ska börja på sitt jobb, dagis. Fast jag ska väl förstås vara med lite på inskolningen men iallafall.
 
Jag kanske borde skriva vad vi haft för oss på resan, innan dagarna går ihop totalt och det bara är ett minne blott.
 
Så gör vi, för att minnas..
Vi for i onsdags fick skjuts till flyget av farfar. Det var toppen, planet gick ju redan 06.45. Resan gick bra och med ett litet stopp i Frankfurt var vi framme i Rom. Hittade hotellet i ett nafs, man kan nästan säga att jag hittar lite i Rom efter mina turer där.. även om det här var lite på andra sidan mot för jag bott tidigare. Men Andreas valde hotell. Jag tog fram 2 st och han valde det där frukosten såg god ut. Å han valde rätt, mums vad gott! Hotel Lloyd, det kan jag rekomendera. Dagen och kvällen inleddes med en tupplur på hotellet. Sen gick vi ut och promenerad lite innan vi fick oss lite käk i våra små magar.
 
 
 
Vi har vänt lite på Signes dygn för att komma in i middagstiderna. Hon brukar ju annars vilja sova för kvällen vid 7-8 men det funkar ju inget vidare då restauranger och så inte öppnar förrän efter 8a typ. Men det har gått bra och nu väl hemma funkar det som vanligt igen. Dock sov lillis och jag ända till 10 imorse, vi kompenserade väl uppstigningen som var 04.00 igår :) Eller så är vi bara sjusovare som pappan uttryckte sig när han som jobbat hörde när vi klivit upp.
 
På torsdagen tog vi tåget till Florens, som vanligt, eller som oftast fick vi springa. Vi hade inte bokat nåt tåg men när vi väl anlände och knappade lite på biljettautomaten så skulle det precis gå ett så vi sprang, svetten rann och vi hann med det som just skulle gå. Dock hamnade vi i vagnen där ACn var kaputt, så svetten fortsatte rinna men vi fikade och busade oss igenom resan.
 
 
Väl framme mötte bästaste Eva upp oss, vi fick rå om varann hela dagen som avslutades med en middag på ett ställe en bit från vårt hotell, nära där Eva bor. Det var roligt då även Tommy, Evas kille var med och 2 andra bekanta med dem. Signe hade inte ro att sitta med oss länge utan sprang omkring som ett yrväder och charmade alla som hon gjort hela resan. Dock var det en liten tjej som gav henne en smäll med ett sopskaft innan vi skulle fara hem. Men det gick bra och sen kom mamman och lilltjejen och skulle be om förlåtelse.. jaja sa jag som inte fattade nåt vad de sa, men det var rart gjort iallafall. Sen fick vi springa igen för att hinna med bussen som tog oss in till stan till vårt hotell. Vi duschade och Signe badade i handfatet innan det var nattdags och klockan var nog närmare midnatt innan Signe hade somnat. Jag är tacksam över att vi fick tag i spjälsäng på varje ställe vi sovit på. För det går inte att ha "Signe-propeller" sovande tillsammans med oss vuxna. Dels kommer hon inte till ro och dels snurrar hon, sparkar och donar näst intill hela nätterna.. 
 
 
På fredagen sprang vi runt i Florens var till stora marknaden och spanade in godsaker, ostar i massor, lufttorkad skinka, salamis, oliver, nötter och annat fillimums :) Mitt på dagen då det var som varmast gick vi hem och sov middag och när Eva slutat jobba kom hon in och mötte oss vi tog en Apertivo och myste. Jag hade verkligen sett fram mot att ta en apertivo, det är så himla schysst. Man beställer typ en drink, en öl, vin eller nåt och sen är det uppdukat så man kan plocka käk och äta. Det ingår och gör att man får testa lite olika godsaker. Jag passade på att ta en fin blå drink, dock var det aningen svårt att få dricka den. För Signe tyckte förstås att hon skulle få smaka.. Hon får ju smaka allt annat som vi vuxna trycker i oss. Så vi fick finta henne typ -"Signe kolla hunden.."  När vi myst klart på stället strosade vi runt och snackade och Signe sprang runt. Alltså det är väl som det är, man tycker själv att man har världens finaste barn, men att hon är så fin så att folk ska komma fram och kommentera det är väl ja.. sisådär. Det var även en som ville ta ett kort på henne. Fast okej, lite stolt blir man väl?
 
På lördagen hade vi ännu en soft dag, vi knallade runt lite och Signe somnade i vagnen så vi gick över floden där det är lite lugnare, vi gick in på en affär och shoppade picknic lunch. När vi parkerade vagnen i en park bredde ut vårt lånade lakan för att ha en liten kärlekslunch, ja då vaknade lilla fröken. Fast hon ville ju också ha lunch så det var väl inte mer än rätt.. Vi käkade torkat kött, inlagda bläckfiskar, oliver, matvete med räkor och såklart ost och bubbelvin.. Signe fick bubbelvatten så alla drack vi "champangne"
 
 
 
 
Signe och pappan är osttokiga, så har det alltid varit. Jag gillar väl också ost, men att sitta och storgapa och skrika efter mer gorgonzola ja det är inte riktigt min grej.
 
När Signe tycket att hon fikat klart ja då började jaga racet..
 
 
 
 
Ja jag lovar jag har också jagat och inte bara suttit och lekt med kameran. Lovar!
 
Jo, om det är nån som minns vad jag har spekulerat i, de där tänderna som inte vill komma fram på Signe så kan jag nu med bildbevis visa att det kommit 2st uppe :)
 
 
Sen packade vi ihop oss och promenerade vidare, kaffestopp och lekstopp innan Andreas köpte sina efterlängtade fivefingerskor.
 
 
(Lena kära syster du vet varför jag tar sånna här lekplatsbilder eller hur? Det var ju du som gav mig det roliga tipset, du minns va?)
 
På lördagskvällen käkade vi på en restaurang mitt emot hotellet, jag åt den godaste pastan den här resan, Andreas åt grillad svärdfisk och Signe åt allt, kan tillägga att hon inte har torra händer över huvudtaget och det kommer nog att dröja för som hon doppat bröd i olivolja och grisat den här semestern så ja du förstår. Till på köpet kan jag säga att hon var lika lycklig varje gång det kom fram en burk med riven parmesanost, som sagt hon är ostfrälst och Italien passade henne utmärkt!
 
På söndagen packade vi ihop oss och tog tåget till Capalbio. Stationen efter Orbetello där Evas killes pappa har lägenhet. Eva hade fixat ett boende åt oss där på ett ställe som var toppen. Äntligen var vi på landet och Signe fick springa runt som hon ville. Stället hade en liten men populär restaurang där de serverade mat och grönt från sin egen gård. Eva och Tommy kom och vi käkade på restaurangen på kvällen. Det var nice att titta ut från fönstret på morgonen..
 
 
Ja är man från landet så är man, en vacker dag vill jag också ha en sånhär örtträdgård..
 
 
När Signe var som mest uppspelt kund man ta henne hit, det var väldigt roligt att få lukta och smaka på allt grönt :)
 
På måndagsmorgonen var vi uppe i ottan, vi tog tåget en station till Orbetello, där Eva och Tommy mötte upp med bilen. Vi drog till ett ställe inte alls långt men nu äntligen skulle här badas!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna blev lite huxflux men det bjuder jag på! Kul var det att bada i vågorna, det var långgrunt och sen när vi badade på riktigt allihopa då tjöt hon av skratt när vi hoppade i vågorna som sköljde upp över våra huvuden :)
Alltså det där lät värre än vad det var, det var bara härligt och den riktiga solhatten som man knöt fast under hakan satt lixom kvar och blev som ett brätte så hon fick inte så mycket vatten i ansiktet bara över hatten.
 
Fast lite grusig blir man förstås när man är vid havet..
 
 
När klockan närmade sig mitt i dagen packade vi ihop oss och drog och åt lunch.
 
Shit vad jag snackar på.. men nu är det här som en dagbok så då får det bli såhär. Efter lunchen var vi alla trötta och tänkte ta tåget hemöver men snälla Tommy körde oss ända hem till "vårt" hus. Där vi däckade av och sov ända till middagen.
 
Så var det tisdag och resdag igen, vi tog tåget till Rom klockan 2. Innan dess hann vi leka och gå på affären och shoppa i charkdisken, det är inte klokt vad många charkdiskar vi shoppat godsaker i under resan. Men är det gott och nära så är det.
 
 
 
 
I Rom checkade vi in på rummet som Gud glömde, eller det där lät ju som det lät. Men jag var lite besviken och tanken var ju bara att vi skulle ha ett rum nära stationen då vi skulle med bussen som gick till flyget 04.30, så ja det var det vi fick. Känns lite ruttet bara att det blev det dyraste och sämsta boendet på hela resan. Först fick vi bära allt upp för en lång trapp, sedan bodde vi på våning 6 och hissen gick till våning 5.. och det var rakt av bara ett rum i en trappuppgång. Fast det dög, jag ska inte klaga det kunde ha varit värre..?
 
På kvällen blev det middag som sig bör nere på stan och såklart tog vi en sväng förbi Colluseum (jag kan fan inte stava.. ser ju att det ser knasigt ut, men ni fattar vars jag menar)
 
 
 
 
Sen gick vi hem och sov.
 
Resan hem till Swe gick toppen, Signe sov innan planet lyfte och vaknade i Munchen. Där hade vi några timmar att slå ihjäl, vi lekte, sprang, shoppade och åt. Innan planet lyfte hade Signe återigen somnat och vaknade typ 15 minuter innan vi landade hemma på Arlanda.
 
Jag kan bara inte låta bli att lägga upp några fler bilder men sen ska jag ge mig..
 
Är man i Italien så äter man gärna pizza eller hur?
 
 
Är mamma på bushumör så hänger gärna lillan med..
 
 
Sen bara måste jag ge er en liten kärleksbild, på mina älsklingar..
 
 
Nog för idag. Hoppas allt är bra med er, nu ska jag gå till tvättstugan och hämta hem tvätten innan jag också kryper ner under täcket som de övriga i min familj redan gjort. Vi ses och hörs! Ciao Ciao!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!!!!!

Tack snälla syster för alla kort du har lagt ut på dina kära Du ska veta att jag blir så glad och tårögd när jag tittar på lill tjejen Jag önskar av hela mitt hjärta att våran mamma kunde se dom Jag hoppas att du visar Age eller någon här hemma visar han vilka fina kort på lill tjejen (han läser säkert inte din blogg) Ha nu det underbart när ni kommer hem och det blir jätte kul och börja på dagis Signe kommer och få jätte mycket nya kompisar Kram på er alla tre /Moster

2012-08-16 @ 23:33:01
Postat av: Jannice

Åh, vad super-super härligt!!!

2012-09-08 @ 14:22:12
URL: http://rockginger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0