Vindtätt

Jag vill ha en vindtät overall/ byxa/ jacka till Signe, skalkläder där man kan variera sig efter vädret. Har suttit och kollat på Polarn och Pyret tidigare. Kollat begagnat på blocket och deras egen medlemssida med köp och sälj. Jag vill inte känna att, "nej vi måste vara inne" och jag tänker inte låta henne frysa. Jag vill rusta henne och inte känna att ååå vad billigt vi kom undan, hon fryser nog inte. Nej, jag har själv frysit alldelses för många gånger och det är inte roligt. Inte bara när jag var liten minns jag stunder, jag minns stunder då man frös för att man skulle vara cool, jag minns stunder i skogen i försvarets kläder.. Kylan är inte rolig. Men jag vet att den där gamle Polman sa "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" och det är sant. Har vi satt Signe till världen ska hon inte behöva frysa på vintern! Nog om det.

Igår när jag skulle krypa ner i sängen där jag även nattat lillis hade hon bökat runt lite (som vanligt) men den här gången hade hon tagit Tarzan som kudde. Tarzan är hennes nattgosedjur.



I förmiddags gick vi ut på söndagspromenad hela familjen. Det blev även premiärtur med sittdelen till vagnen. Det funkade fint. Uppe på Årstabron träffade vi min barnmorska Kerstin. Jag blir så glad och tacksam när jag stöter på någon som hjälpt oss få fram vår finaste skatt. Jag har sagt det åt Kerstin tidigare då skrattade hon och sa att jag och Andreas gjort henne alldeles själv, eller att hon inte varit med iallafall. Och när vi var på återbesök på SÖS när Signe var alldelses ny, då stötte vi ihop med barnmorskorna som jag hade på förlossningen. Då var jag hormonstinn så då kom tårarna och jag tackade för all hjälp. Men det var samma då, "Det där gjorde du själv" Men gudarna vet hur det hade gått utan alla dessa duktiga och snälla människor. Det är deras jobb jag vet. Men det är ett jädra jobb och det finns både dåliga och bra arbetande människor. Men alla jag mötte under graviditeten och vid förlossningen var toppen. Alla utom 1, men henne träffade jag bara en sväng och tack för det! 





Jag vet inte om du la märke till det, men hon sitter åt olika håll på bilderna. Det kom lite sol då vände vi på henne så om du såg och tänkte, va?? Så var det så det var.

Solen visade sig bara en snabbis så därav lite dunkla bilder idag. Borde börja släpa med mig min stora Nikon så skulle det kanske bli lite klass på bilderna, men det här får duga.





Vi knallade upp till Högalidskyrkan också, nästa helg är det time för ljuständning och jag är alltid på jakt efter den finaste minneslunden.. Tänkte gå in och tända ett ljus som vi brukar när vi går förbi någon kyrka, men de skulle ha barndop så det var väl tur att vi inte ramlade in där i våra fina matchande vinddressar mitt i cermonin.. Då hade jag fått ursäkta mig på BRED Norrländska. Eller kanske gett mig in på ryska.. ähh vi stannade och vände i "hallen" och det känns bra.

På Hornsgatan och i övriga delar också förresten börjar det pyntas inför jul. Jag kunde inte låta bli att ta ett kort på det se här nedanför. Det var så yvigt och rörigt, men det pirrade i jultarmen.. Missa för allt inte RockOlga nere till vänster med elgitarren :) Hon syns lite dåligt, men hon är där kan jag säga som såg det lite mer på riktigt.



Efter några timmar ute i friska luften var vi så hemma. Vi har ätit lamm med kål, det var gott vi åt det som soppa. Signe och pappan har busat. Jag har tömt iskuber med efterrättspureerna till lillan. Jag och mina bilder, men klart de ska in här. Ni får ha det så bra tills vi ses igen. Imorgon kommer en av mina systerdöttrar Johanna, det ska bli mysigt. Kan hända vi får avboka träningen imorgon för att välkomna, men det är det värt. Tjahej!





Jo, ni ska få en SnUsKbild också. VARNING för ÄCKELFOT! Men lillan är så glad, hon gillar mina trick så därför kommer den såhär på slutet.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0