Utan skor, fast jag fann dem

Igår hörde ni inget från oss, för vi hade fullt upp. Vi var på gymet, jag tror att jag möjligen måste säga att jag aldrig känns mig så trött i nån muskel som under passet med PT M. Vi körde axlar, bröst och armarnas alla tänkbara och små otänkbara muskler. Hela jag skakade innan vi var klara å det är det vi ska fram till. Piiiina! Men härlig pina! Signe min stjärna var ensam med de trevliga tjejerna på miniSats hela träningstimmen och jag fick duscha innan jag checkade ut henne. De är så himla trevliga och mysiga de som jobbar där. Men när vi skulle åka hem var mina skor borta. Helt galet, mina nya gympa/promenaddojjor. En arg mamma rattade bilen direkt till Öppna förskolan i Liljeholmen och på fötterna hade jag mina inneskor. Men vi hann med att sjunga lite sen drog vi och handlade mat sen hem o hjälpte pappan med käket.

När kvällen kom var vår finaste jättetrött, hon fick den nya 5 månadersgröten å sen spelade vi godnattvisors-skivan och jag kom på att hon låg och tuttade på Tarzans fot (Tarzan är hennes nattgosedjur) Så jag stack åt henne nappen å vet du? Jo hon tuttade som aldrig förr, sen somnade hon och sov, och sov Jag vaknade kl 01 men hon sov, jag vaknade 02.15 men hon sov fast 02.32 vaknade liten och fick tutte. Sprängfull å herre vad det kändes som jag sovit. Ska hon börja med napp 5 månader gammal?

Idag tog vi en lång promenad till Sickla, jag tänkte om nån tagit fel skor och åkt hem i mina och vänligt lämnat tillbaka dem å det hade de. Å vad jag blev glad. Eller min börs blev ännu gladare :)

Fy sjutton vad det har blåst kallt idag. Vi tog bussen till söder, pratade med en jättegullig gammal tant. Sånt tycker jag är supermysigt, Signe log o jag log och jag hoppas vi lyste upp hennes kalla hösttorsdag!

Nu ikväll har jag fått igen för att hon somnade så gulligt igår, nu har hon knappt somnat förrän hon vaknat. Stackars lillfisa man ser att hon drömmer och vaknar med ett ryck å gråter. Men där emellan skrattar hon i sömnen och som mamma är det betydligt mysigare.

Kanske jag ska lägga in några bilder också..

I väntan på morgongröten:


När hon känner på gröten, att den är där den ska vara och känns Okej i konsistensen:


Imorde ville hon bara sitta i gymet, inte ligga alls, varken på mage eller rygg. Igår slängde hon sig runt på golvet, PANG sa det i lilla huvudet så ja, idag pallrade jag upp runt henne så hon fick sitta så länge hon ville, efter en stund blir det gärna lite frammåtlut:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0