Sömntuta -NOT

Hepp! Min bäbis vill bara vara vaken. Tidigare somnade hon på förmiddagarna och sov när vi var ute ofta ett par timmar, sen gärna en lur även på eftermiddagen. Men nu, nä. Hon somnar och sover korta stunder sen vaknar hon och vill bara prata, högljutt, och inte ligga i vagnen. Nä, sitta upp själv är grejen eller åka i BabyBjörn på min mage. Men det är lugnt, det är väl bara jag som skulle tycka det vore skönt att själv få sova nedbäddad i vagnen utomhus om nån skulle köra omkring med mig? Jag funderar på att testa sittdelen till vagnen imorgon för att kolla om det är roligare, jag kan ju alltid fälla ner henne i liggläge om hon skulle "råka" slå igen sina små fina blå ögon för att sova en stund. 

Men nu sover hon för kvällen så hon får säkert sin sömn men jag tänkte bara..

Iförmiddags tog vi en tur förbi Jennies jobb, hon bjöd på kaffe och vi gick runt huset där hon jobbar och spekulerade en sväng. Vi spekulerar för sällan, det är ju så härligt!

Sen försökte jag ytterliggare en halvtimme att få fisis att somna och sova lite. Men så kom regnet så vi gick in och städade och lekte en stund.

Sedan kom Andreas hem från jobbet och fick vi besök av Maria min gamla vän som nu bor i Umeå. Hon hade med sig sin son Axel. Vi käkade middag och jag hittade en film med Pettson och Findus som Axel kollade på några varv. Sen fikade vi och gjorde popcorn. Axel lekte hund och jag förevigade detta som ni kan se nedan. Attans vad jag saknar Maria och hennes familj. Måtte de flytta tillbaka till stan snart! Vi behöver rekorderliga poliser i den här stan också. Kom kom kom! Vi ska ses imorgon också och med lite tur får jag då även möta Zandra och lille Ted deras minsta som nu är 3 månader.



Trodde ni att ni skulle få slippa Signe på bild idag? Nähee, jag har ett par gamla godingar som kommer här:



Nattinatt från mig. Tänk vad klockan går när man har roligt. Nu ska jag hoppa i säng med finaste Andreas :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0