Små portioner med kärlek

Lillördag och latdag. Idag vaknade jag och kände för förändring, hade massa funderingar och tankar hur man skulle kunna möblera och få bort massa skit som vi har. Vi har en hörna i sovrummet som jag stör mig på dag ut o dag in men ändå får jag aldrig fingrarna ur.. Sen kom jag på att jag snart ska börja jobba typ 3 månader kvar, själva jobbandet måste jag, men just vara ifrån min älskade dotter. Nej den tanken gjorde att jag fick tårar i ögonen och bara var tvungen att snusa in hela mig i henne o krama om lääänge. Hon är det finaste jag har. Fast det är klart att Andreas ska få vara hemma och känna den här kärleken som jag njuter av, får och ger varje dag. men allt går bara så himla fort..

Sen ville liten upp och vi sjöng, "Godmorgon sången", släppte in ljuset genom persiennen och sen var det bara att köra på Onsdag 19/10-2011 den här dagen kommer aldrig tillbaka så varför inte fylla den med innehåll?

Även om jag inte är nån baddare på att laga mat så tycker jag att det är himla roligt att göra små portioner till Signe. Vi har lite olika små kuber och smaker att ta fram ur frysen om det skulle knipa + att jag ofta gör ny fräsch mat för dagsbehov. Eller ska vi säga små smakportioner kanske? Allt är pureer, lösa smaskiga i konsistensen som gillas av hon som de är tänkta för. Det finns palsternacka, potatis, motot, sötpotatis, blomkål, broccoli och sen så finns det också lite efterrättsgottis. Eller det finns bara en sort kvar och det är den med äppelos med passerade hallon, nä det finns förstås några kuber med katrinplommonpure också. Ifall magen skulle krångla nån dag. Jag beställde små söta askar på nätet som är jättesmidiga att ta med om man ska ut nån sväng och några svängar blir det i veckan. Idag blev det Öppna förskolan i Liljeholmen, vi var där redan vid tjugo i ett för att inte riskera att inte få komma in. In kom vi och en stund senare kom Signes kompisar. 

När vi skulle hem därifrån gick vi en promenad och vi träffade en kompis från förr och hennes två små i lekparken. Den minsta heter Alice och är något yngre än Signe. Vi blev bjudan på middag nästa lördag, roligt! Andreas blev lovad wiskey, något Linda påminnde mig om att Helene lovat honom för evigheter sen.. tur att det är krypavstånd och nerförsbacke hem från dem :) 

Ikväll har Signe och jag dejtat med Sofia, min gamla kollega och vinkompis. Det var som vanligt skratt och prat om än den ena och det andra och ditten o datten. Sofia är min tjejkompis, hon har alltid lärt mig tjejgrejer, hur man ska/kan klä sig för att snygga till sig, vad man har olika smink nånstans och så. Sofia är alltid så fint klädd, matchande smycken och tjusig. Idag lukade om jättegott också, hon har aldrig luktat illa men det var nån god parfymdoft som smög in i min näsa när vi kramade om varann på torget. Nån dag om kanske inte jättelänge kanske vi kan ha en sånhär Åsa och Sofia kväll, sist var i Augusti 2010. Som sagt vi är båda väldigt förtjust i vinmys och att tjitttjatta. 




Imorgon är det torsdag och pappa Andreas ska gå av vakten, träning på schemat, bankbesök och självklart vill vi göra det extra fint då farmor och farfar kommer på fredag. Skulle behöva storhandla också, massa god mat. Fast inget man måste frysa in. Vi väntar på ett beställt lamm, så tyvärr är vi ingen bra fika familj om det var nån som tänkt titta förbi. Vi har varit tvungen att käka upp alla kakor och i frysen finns nu bara pyttelite och mycket tomt. Ja också Signes fina små portioner med kärlek som jag just berättat om.

Nattinatt för idag, 20111019, den här dagen kommer aldrig åter och vem vet, jag kanske blir hemma tills i mars. Jag har just spekulerat med kärleken, så den som lever får se.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Min parfym är clean....ganska dov doft. ;)finns på Kicks o Åhlens typ. Haha du min fis va sött du skriver om mig, alltid lika mysigt o träffa dig o din sparv. Puss o kram

2011-10-20 @ 08:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0