Slökväll

Borde gått och lagt mig för länge sen, men det är ju lördag och egentid. Liten sover och Andreas är på Strand med en kollega och kollar in ett par band som skulle spela. Egentligen skulle vi till Linda och Helene på middag idag men lilla Alice är sjuk, så vi tar det en annan dag istället.

I morse var Signe vaken först av alla, undra om grannarna vaknar när hon håller låda på tidiga morgonen? Vid 8a gick Andreas och Signe upp. Jag låg kvar och tjuvsov en stund till. Sedan gjorde vi morgon och begav oss till gallerian för att möta upp Maria och Axel. Axel fyller år på tisdag så vi tog en sväng in på BrLeksaker, sen tog vi en fika och hade låtsas födelsedag. Vi sjöng och det blev paketutdelning. Han blev så glad åt den lilla bilen han fick. Det var en sån där från "Bilar" ni vet den där tecknade filmen, eller vad jag ska kalla det. Hutlöst vad de kan ta betalt, inte för att han inte är värd den, nej det är han. Helst vill man köpa alla bilar och tillbehör. Men bara för att Disney gjort film och tecknadserie så ska alla föräldrar med normal hushållskassa få dåligt samvete när de kanske inte har råd att köpa det deras barn så gärna önskar sig. Men vi hade det mysigt och han tycker nog att jag är en knasig prick. Fast jag tycker det är roligt att sjunga och skojja med barnen, fast de kollar ibland på mig när jag sätter igång. Det är lixom som att jag gör sånt man som vuxen inte gör. Det gäller alla barn oftast, inte bara Axel idag. Men jag älskar när de skrattar och jag får busa :)



Om hon den lilla ser skeptisk ut så skulle säkert också du göra det om du hade byxan full med.. fast det åtgärdade vi, tro inget annat.

När fikat var avklarat så skulle vi ut i solen och leka, det har varit en sån härlig höstdag idag. Vi gick till Blomsterdalen och busade ännu mer.



Signis hon tuppade av men vi andra åkte kana, hoppade på stenar, klättrade i draken och hade en riktigt härlig låtsasfödelsedag.


När det var gjort sa vi adjö och familjen Nordh/ Ahnström begav sig till StorIca för att handla mat. Idag var det även jag som kockade middag.. tänkte ni skulle få en bild. Men den gjorde sig inte rättvis så det struntar vi i. Pasta med kyckling i sås med mögelost, svamp, paprika och tomater blev det. Har även kockat två laddningar med pure till Signe. Katrinplommon och Aprikoser. Huj vad det mixades på eftermiddagen.

Majskrokar det är gott det, och kletigt. Det ser ut som om lillan tycker det är schysst att plocka i sig själv. Jag tänkte innan jag fick barn, "kan det vara så lämpligt det där" Men efter att Andreas läst och kollat så är det bara majs så hon får sitta med oss när vi äter och plocka i sig dessa krokar, så även idag därav denna spekulation just nu. Men för att bli ren måste man bada henne efteråt. Badbaljan är klumpig, för liten men tung när man fyller den med vatten. Så hon får bada i tvättstället på toaletten. Det är bara det att däri kan man inte simma och det har inte Signe förstått. Hon vill gärna det, mamman blir blöt, badrummet blir blött och lillan blir inte nöjd, det går ju bara inte. Nästa boende MÅSTE ha ett badkar!





Det ser ut som om hon nästan gråter på bilden, men hon är tokglad. Det är bara det att blixten från kameran är stark. Jag vet att det har blivit endel sånna bilder här på bloggen, men jag struntar i det för jag tycker de är lite charmiga :)

Nu är det dags för tandborsten, hej så länge!

Kommentarer
Postat av: moster i Boan

Vad kul det är när du lägger ut bilder så man får se vad bus ni håller på med mina go flickor kram

2011-10-30 @ 06:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0