Skorpor och varm choklad

Hej alla, nu sitter jag här igen. Vi har för en liten stund sedan kommit hem från Signes babysim. Några dagar har passerat sedan sist, Signes farmor och farfar har varit på besök. Det har varit några härliga dagar men som alltid när man har besök så är det sorgligt och så blir det tomt när gästerna säger hejdå. De kom i fredags och åkte nu i förmiddags innan jag och liten drog iväg till Sickla till gymet.

Av rubriken att dömma sitter jag här och myser och fikar. Varm choklad och farmors och mina skorpor som vi gjorde igår. Vi bakade segkakor också, så nu börjar vi fylla frysen igen. Härligt, det är inget kul att inget gott kunna bjuda på.

Liten resume kommer nu så jag känner att vi är i fas med det här spekulerandet..

I fredags när farmor och farfar kommit så blev det snabbfika sen blev det ett besök på Clas Ohlsson i Liljeholmen. Innan vi lämnade Liljeholmen gjorde vi ett besök på Olearys. De bjuder på popcorn och det är gott!!


Väl hemma tog det inte alltför lång tid innan vi började med käkfixet. Det serverades plockmat vi kan kalla det GrönbrinksTapas


Gottgottigottgott!

Signe hade ingen lust att sova, det är inte var dag hon får charma sin farmor och farfar.


På lördagen var Andreas och farmor i full gång i köket redan på förmiddagen så då tog jag, Signis och farfarn en promenad, det var så himla varmt och fint.

Vi hade en plan på att hon skulle sova, men den planen var inte hon den lilla med på speciellt länge. Men vi var på rymmen från köket i säkert en och en halv timme skulle jag gissa. När vi kom hem doftade det MUMS i lägenheten. Nybakad sockerkaka och färdiggräddad blåbärspaj och vetskapen om att lamm middagen var på G gjorde oss lyckliga. Gunnel har sagt några gånger att det är tur att vi inte bor närmre varann för då skulle vi äta och dricka gott tillsammans allt för ofta. Men innan maten blev det ännu en promenad och lite barnbus.


När jag var på tjocken med lilla Signe i magen längtade jag gravad lax, kallrökt lax, sushi och lax, lax lax.. därför blir jag väldigt lycklig när något sådant serveras och det gjorde det till förrätt på lördagen


Och till varmrätt blev det lammracks och små fina runda Gullgårdspotatisar.


Efterrätten blev pajen som Gunnel och Andreas fixade på förmiddagen, vi satt ute på balkongen länge i skenet utav massa ljus. En väldigt mysig och härlig lördag i goda vänners lag helt sonika.

Igår söndags monterades Lära-gå-stolen, å det där med lära gå, jojo, det blev fart och skratt. Hon var så glad. Biderna är från idag men man kan ändå se att det var en himla bra ide att låna den från Östavallsbarnen.




Gunnel och jag gjorde segkakor på Erikslundsrecept och metod, så nu kan jag själv + att vi gjorde sånna hära limpskorpor, godingar från förr, Sånna som också min mormor Dagny bakade.

En promenadsväng på Reimersholme med fika hann vi med innan middagsförberedelserna drog igång på allvar. Sedan drog jag och Andreas iväg på motorcykeln till Kungens Kurva för att shoppa till middagen. Farmor och farfar var hemma med Signe. Jag vet inte vad det är med mig, jag har så svårt att lämna henne. Jovisst jag tränar, men då är jag ändå i samma lokaler. Men som nu, tänk om nåt skulle hända och jag inte är på plats.. Farmor och farfar är jättesnälla och duktiga det är inte det. Fast när jag sagt Nej, jag vill inte följa med och handla så ändrade jag mig och det var faktiskt väldigt, väldigt roligt att åka lite båge med min Prins.

Sen när jag ändå var i farten så tog jag trampcykeln till Liljeholmen, de hade 20% på hela sortimentet på Lindex för medlemmar i helgen. Hem kom jag 30 minuter senare med 2 nya pyjamas och en body till mammas allra finaste stjärna :) Precis lagom till middagen faktiskt. Ja som ni märker så har jag inte varit med i matlagningen speciellt mycket i helgen, men diskningen har jag testat på iallafall. Jag hoppas då inte att Gunnel och Sture kännt att de gjort allt utan fått känna sig som gäster också.

Jo vi har haft modevisning också, vi kan kalla det så iallafall. Det första var en klänning som hade 60 år på nacken och som är Gunnels som Andreas mormor Greta sydde förhand till Gunnel när hon var 1-2 år någonting. Den var jättefin och det var himla roligt att den finns kvar.



Dress nummer 2 var tights och tunika/klänning från Jiges i Ånge. Här får ni inga bilder för då hade mannekängen ledsnat så de bilderna blev bara tokfula.

Det sista jag ska erkänna idag är att jag varit på shoppingtur. Andreas kallar det "Vanvettesaffär", Ni vet som Emils pappa sa när Emil ropat in massa bra saker på auktion i Backorva. Jag har köpt en vagn till Signe. En sittvagn med liggläge. En Emmaljunga Scooter 2.0 2011-års modell. På utförsäljning på Barnens Hus. Hmm, så var det erkänt. Men Signe och mamma var överrens och den är så fiiiin och smidig. Vi har kört den runt, runt i lägenheten i dag. Den klär oss, mig och Signe. Dessutom så sa jag till Andreas att jag har egna pengar.. Vanvettesaffär eller inte. Nu är den vår.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Den va ju hur fin som helst! BRA KÖP, jag är stolt! ;-)

2011-10-25 @ 08:32:40
Postat av: moster i Boan

Vad mysigt du verka ha Signe nu när far-mor och far-far va hos dig. Kram moster

2011-10-27 @ 21:15:06
Postat av: Jannice

Jag vet vad som har hänt som gör att du inte vill lämna Signe och tror att ingen annan kan ta hand om henne på rätt sätt. Du har blivit mamma!!! =)

Jättekul med den gamla klänningen, och vagnen tror jag minsann är en likadan som den röda vi har. Väldigt bra köp, faktiskt... :)

2011-10-30 @ 20:34:40
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0