Signe 5 månader

Hurra för min lilla stjärna, 5 månader. Det är nog så som det sägs, håll i hatten för rätt vad det är så är ens barn inget barn längre.

Nu i kväll när vi satt och väntade ut regnet så tog hon sig en powernap.


Annars har vi idag varit på gymet, jag hade svettdejt med min PT. Det gick mycket bättre för Signe på miniSats idag, de ropade på mig 1 gång, bajs sa de. Men det var bara ett falsklarm, en redig fis bara.. det här med smakportioner/mat verkar vara rätt intressant för en liten mage. Så intressant att jag köpte katrinplommonpurè på eftermiddagen :( 

Igår hade vi en dejt på förmiddagen, med en gammal kollega, fika och massa snack. Jag sprang med vagnen till Zinken, alla hade massa varma kläder på sig, jag hade linne. Puuh varmt, men vi hann i tid, bara en annonserad kvart sent. Efter dejten kom jag på, Ahh onsdag alltså sångstund på Öppna förskolan. Sprang tillbaka till Liljeholmen, men en stor skylt "Fullsatt" berättade för oss att vi inte hann just den här onsdagen. Men det var det flera mammor som inte heller gjort. Vi stod där i kön, först pratade ingen sen pratade alla och vi klädde av barnen ytterkläderna och så fick de leka i korridoren. Jag tänkte ett vagt ögonblick ta ton för att vi skulle få sångstund, men så kom jag på att det kanske vore dumt att skämma ut sig. Jag måste ju tänka på att jag numer har ett barn.. Efter sångstunden kom vi iaf in och där inne träffade Signe 3 av sina killkompisar från föräldragruppen. Sen gick vi hem, men mötte upp en mamma igen och vi började prata om dagis.

Vi tog en liten promenad och jag visade henne ett dagis där jag tycker det verkar mysigt. Där jag skulle vilja att Signe gick. Men jag vet ju inte hur det funkar. Det finns dagis i nästan varje hus här, men jag vill ha ett dagis med stooor utegård och där de får leka i skogen. En sväng var jag inne på sånt här "Ur och skur-dagis" men det verkar inte finnas såhär jättenära och att åka nånstans för att hämta och lämna kanske blir lite meckigt? Just på det där dagiset vi gick förbi, ser det så mysigt ut, stort och skog och så. Planteringar av matnyttigt, käpphäststall ja sånt som känns bra. Sen skiter jag i om jag måste pulsa i djupsnön dit varje dag, det tar kanske 10 minuter max. Vad skulle det ta om jag bodde hemma på landet, då kanske vi var tvungen att åka i bilen också. Ähh, vad vet jag? Inte vet jag när man ska ställa sig i kö för dagis heller? Får man välja vilket som? Vad är bra? Vad är dåligt? Får jag göra studiebesök? Kanske inget jag behöver fundera på nu, eller så kanske snart. Vi har iaf tänkt att dagis efter nästa sommar kanske vore lämpligt.

Jo men där på förskolan, där har de verkligen tänkt till. Kanske för att de jobbar med barn och det är det enda som försegår där. På vuxentoa, där jag kissar, finns gott om plats, skötbord och en babysitter. Sånt borde det finnas överallt! Jag skulle fan vilja öppna det där fiket jag drömt om. Där det finns gott om plats, billigt fika, hembakat. Sångstunder, sagostund, utklädnadskläder och BRA toaletter. Tog en bild när jag satt där på toa också. (Egentligen satt jag inte när jag tog bilden men det får ni gärna tro..)
 

Signe har fått kameraskräck. För så fort jag plockar fram den så ska hon inte vara med. Inte skratta, gärna börja gråta och pilla sig i ansiktet, inte titta in i kameran ja inte alls helt enkelt. Kanske ger det sig, jag tycker ju om att fota min finaste. Det är vad jag gör på dagarna som ni märker.

Tog en bild på henne och pappan ikväll

okej, ibland är hon med lite. Här satt de och läste recept.

Jag vill ha musslor, sa det till Andreas idag. Känns så länge sen. Sen har jag varit sugen på Pizza också ett tag. Så det kanske jag kan laga till middag nån dag i helgen. Eller så inte.. vi får besök, fast inte det heller egentligen de ska bo i gästlägenheten. Det blir syster, mannen, hennes kusin och hennes man. Så vi får väl se hur mycket de vill leka med oss?

Märks det att jag är lite hungrig?

Öppnade Jotex julkatalog också idag, jag beställer inte saker. Men just gardiner och sånt från just Jotex är bara för lockande varje gång. Nu var det massa julfint, å barnfint.. jag sa till Andreas att vi kanske måste sätta upp barngardiner på vårt rum. Hmmrf! Sa han. Då sa jag att vi kanske måste sätta det här i vardagsrummet, typ där babygymmet ligger. Då sa han, Hmmrf igen, å sen började han föreslå att vi skulle sätta upp barngardiner överallt och kanske klä om soffan i barntyg och varför inte ta bort toalettdörren och sätta dit ett skynke med barntyg. Men ja varför inte sa jag :) Sen sa han Hmmrf, igen och undrade varför jag börjat handla så mycket? Tokiga pappan tänkte jag.. och svarade att nåt måste jag göra på dagarna när jag inte jobbar och drar in pengar.

Nu ska jag sova. Fast först måste jag bara berätta att jag hittade en sån fin mössa till Signe i Sickla idag o hängselbyxor.. fast jag var lite snål och köpte det inte. Men jag kan alltid svänga förbi där i helgen.. Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Jannice

Grattis till Signis! Jättefint kort på barnet och fadern... =)

2011-10-09 @ 20:14:28
URL: http://rockginger.blogg.se/
Postat av: eva

ahhh sugen på musslor och pizza, då har jag den perfekta lösningen, en tur ner hit till mig så ska jag (eller om mannen gör det kanske det blir godare) fixa både musslor och pizza :)

2011-10-10 @ 11:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0