Nyckelviken

I förmiddags när jag gjorde morgon på Signe kom jag på att jag saknade Jennie. I samma veva kom ett SMS på luren, från Jennie. Telepati :)

Vi bestämde att mötas upp i Nyckelviken, ingen av oss hade varit dit förut men en lördagsutflykt är bara roligt. Sagt och gjort. Andreas som har jour på jobbet fick såklart jobb när vi precis åkt hemifrån så jag o lillfis åkte själv. Väl framme mötte vi upp Jennie och Henke. Vi gick ner på Värdshuset och fikade nästan det första vi gjorde. Jennie och Henke hade tagit en promenad och var lagom hungriga. Andreas hade gjort omelett till lunch så för mig blev det hallaonpaj och kaffe. Ja, alltid detta kaffe. Jag bara måste ha varje dag.. beroende?



Det var väldigt fint och det är så trevligt att träffa sina kompisar och snacka av sig





När vi snackat klart och även Signe fått sig lite fika så gick vi ut och kollade in omgivningarna. Det var ett mysigt ställe. Det fanns lite djur för barnen att kolla på men vi gick en slinga i skogen.



Vi hamnade i en glänta där vi satte oss ned för att mysa av solen och Henrik lekte fotograf. Man kan säga att han är med på bild ändå, ja ni ser skuggan det är FotografJonsson.


Jag är så glad över mina vänner och Jennie är definitivt en av mina närmsta. Vad har vi inte gjort tillsammans? Hon ger mig kraft och glädje varje gång vi ses.


Efter vår lilla friluftsstund packade vi in oss i bilen.

Väl hemma lagade vi spaghetti carbonara, jag köpte ägg igår och när carbonaran var i magen sa Andreas att vi käkat upp ett 10 pack bara idag. Vi kanske borde skaffa oss några höns?

Signe hon inspekterade sina tår i badrummet med Andreas medan jag diskade, tänk att de kan vara så fina, roliga och goda att smaka på?


Nu ska jag lördagsmysa i soffan med mig själv. Ett glas vin och lite slötittande på tvn. Andreas är ute och jobbar och Signe sover. Kyckeliku från Liljeholmskajen!







Kommentarer
Postat av: moster i Boan

vilken tur du har som har Jennie där nere. Och vilken tur jag har som har en syster som lägger in kort så jag kan se här på bloggen. Men du ska bara veta att jag saknar dina brev på meilen. Ha det så bra Kram

2011-10-16 @ 10:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0