Måndag

Imorse ville inte den lilla tjejen somna om när pappan gått till jobbet så det blev till att kliva upp för den sömninga mamman. Jag som innan jag visste bättre trodde att man klev upp tidigt är man har småbarn. Men vilket har visat sig att vi inte gör i den här familjen åtminnstonne.

Efter gröt och påklädnad så var det dags att bege sig till Sickla för SATSbaby.

Min baby somnade 3 minuter innan vi var framme, men efter den lilla sovisen höll hon sig ändå glad och pigg genom hela passet. Men jag tyckte det var jobbit idag.

Sen gick vi på Clas Ohlsson å köpte skumgummirollers, vi ska börja trycka lite jag och min tjej. Vi får väl se om och hur det blir men jag har köpt fingerfärg iallafall. Det var några veckor sen, men de verkar aldrig få hem den sista detaljen, rollers på Panduro så nu drog vi till Classe.

Hemma igen skulle vi förbereda middagen, det mesta var redan klart men vi hade lovat att fixa pepparrotssås, men vi somnade. Vi är inte van att kliva upp så tidigt helt enkelt.

Men vi hann få i oss mat allihop innan det var dags att dra till babysimmet. Kan notera att Signe fick pressade gröna ärtor till sin potatis idag. Å som den lilla tjejen höll igång på simmet idag så kan man nästan tro att det var raketbränsle i ärtorna. Hon stojjade och pratade på för alla som ville och inte ville höra. Hon dök och simmade, ja huga är det ärtor som är medicinen så kan jag också trycka i mig några. Alltså jag gillar ärtor men den effekten har aldrig visat sig när jag ätit. Tog med mig kameran till badhuset också, du förstår att jag släpar med mig den nästan överallt eller hur?

Det här är innan vi får hoppa i:

Och det här är efter badet och duschen när vi bara har påklädnad och lite tuttning kvar innan det är dags för hemfärd:

De små tårna blir så skrynkliga så skrynkliga..

Allt för nu, Nu är det nattning även för mig. De övriga i familjen sover sedan länge.


Kommentarer
Postat av: Moster (Mor-mor)

Snacka om en snygg brud Kram

2011-10-11 @ 10:33:05
Postat av: Jannice

Verkar supernajs! Synd bara att jag inte kan se bilderna... =(

2011-10-13 @ 21:27:55
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0