Kyrkis

Idag vandrade vi in till söder på förmiddagen, vi skulle kolla efter en bok på bibblan. Men det visade sig att de inte öppnade förrän kl. 12. på tisdagar så vi fick ingen bok. Signe hon somnade 2 meter utanför porten och sov i 2 timmar så jag fick spekulera runt för mig själv. Fönstershoppade Hornsgatan ner till slussen sen köpte jag en Latte på 7-eleven. Kanske borde jag införskaffa mig en sån där hållare till vagnen? Haha, lite tokigt men praktiskt. Nu när jag börjar längta efter kaffe varje dag. När jag slog mig ner på en bänk vid Mariatorget vaknade min stjärna också. Så man kan säga att vi fikade tillsammans. Hon banan och tutte o mamman kaffe å äpple.


Sen knallade vi hemöver och testade Öppna förskolan i Kyrkans lokaler nere på kajen. Det var helt okej, inte fullt lika mycket folk som borta i Liljeholmen. Men massa nya sånger som jag och Signe inte kunde men nästa gång kan vi dem :) Det var mycket rörelser och spela på maraccasägg. En stor koffert med djur, spindel (Imse vimse, Signes favorit) Lamm (bäbä vita) Ekorre (ekorrn satt i granen) jo det var lite speciellt. Fast just de här sångerna kunde vi förstås. Sångstunden avslutades med fridans, lillfisa och jag dansade loss. Sen gick vi hem.

Väl hemma tog vi in posten, sånt man gör lixom, men det är en väldigt rolig stund i vår vardag. Speciellt om det är många brev och kanske nån tidning Signe hinner gå igenom innan vi är uppe på 2a våningen.


Nu ikväll har jag kört ett Combatpass, det blir roligare och roligare. Tror det har att göra med att kondisen förhoppningsvis blir bättre och bättre + att jag börjar få in det program som nu körs. Fick sällskap till gymet av dotter och sambo som passade på att ta en promenad. När jag kom hem hade hon somnat, så nu ligger hon i sängen med kläderna hon haft idag och pyjamasen hänger på sin krok på toaletten. Ingen kvällsgröt hann det bli heller. Men så kan det bli en tisdag som denna. 

Sssh! Nu hör jag henne. Så det får bli adjöss för nu! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0