Kanelbullens dag

Idag har tog jag och barnet en jädra promenad vi gick vid 11 och var inte hemma förrän närmare 17. Vi hade det härligt solen sken och det är ju så himla vackert med alla färger som nu bara sprakar och väller fram i naturen.

Det är lite skojjigt att knalla runt utan något egentligt mål, men någonstans i bakhuvudet hade jag en plan om färdväg.. fast den har förmågan att ändras utefter resans gång beroende på barnet som nu allt som oftast bestämmer, men idag var vi överrens och hade det så härligt. Sedan jag kom på det här med blogg har jag för det mesta kameran i beredskap. Kan hända jag lugnar mig och det här blir lite mer seriöst nån gång men just nu är det så roligt :)

Bland det första vi hittade idag var denna:

Det riktigt kändes innuti, det är inte min längre men lite kändes det som min ändå. Jag sålde den i mars då vi behövde en familjebil, det känns ändå fint att den lever och tycks må gott, min första riktiga brummbrummkärlek!

Vår resa fortsatte och vi hamnade i Västertorp efter endel utsvävningar och funderingar. Det är inte bara Kanelbullensdag idag, det är mammas dödsdag idag också. 2006, jag minns hela dagen som om det var nyss :(

Efter alla tankar och funderingar gjorde jag nåt PiNsAmT, egentligen kanske det inte är det men jag skulle väl aldrig, men nu har jag gjort det. Fikat själv.. fast jag hade ju Signe så VI fikade. Mamman fick en latte o bulle å barnet fick banan och tuttmjölk :)





Efter fikat blev jag toanödig, konditoriet delade toa med Pizzerian bredvid, Signe lämnade jag hos Pizzagubben.. Vad gör man inte..Toan låg i källaren. Jag hann tänka 100 tankar om att hon skulle bli bortrövad å allt möjligt men efter en rekordkiss så hittade jag henne skrattandes å pizzabagar`n i full barnleks-action. Jag föreslog att de skulle börja med pizzalekis, han skrattade och bakade vidare.

Skulle du någonsin märka din bil såhär?


Jaja, annars hade vi en soft mammabarndag


När vi kom hem kokade jag palsternacka vilket var dundergott idag enligt bruden. Mamman hann få köttfärssås och spaghetti innan pappan kom hem från jobbet å jag rusade till gymet för ett Combatpass.

Har även funderingar på hur man får en liten tjej att börja somna själv i sin säng.. Vi brukar antingen sitta tillsammans och hon tuttar, eller så myser vi framför tvn, eller så ligger vi tillsammans i sängen.. idag satt vi tillsammans i vår säng, jag sjöng "sov du lilla vide.." sen la jag ned henne i sin säng. Å ja hon sover.. fast det kanske bara är en lyckträff? Börjar man och kolla runt verkar det finnas en massa olika metoder, metoder som gör mig snurrig. Jag vill inte att hon ska gråta. Gråter Signe blir jag ledsen.. Ähh, kom bara på att jag funderar en del på det där, men jag antar att det är som det mesta, det löser sig.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Gud, vad mysigt! Kul med gula bilen, och näe, jag skulle inte märka min bil på det där viset iaf... =) Och vad praktiskt att du har fått en barnvakt i el Stockholmo! =)

2011-10-05 @ 11:28:27
URL: http://rockginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0