Höstpromenad

Tänkte jag skulle uppdatera lite.

Igår var det söndag och syrran och gänget var kvar. När de gjort klart i lägenheten där de sovit kom de upp till oss. Vi hade förberett lite lätt för att gå på picknick längs årstaviken. För det finns faktiskt mysiga ställen nära även i sthlm. Det fanns bara 2 sorters kakor kvar i frysen så vi stannade till på Hemköp jag och systern för jag var godissugen, lite choklad till kaffet ungefär.. Andreas kommentar var förstås "det var lördag igår" Men jag struntade i honom och lördagen hade inte gett mig någon choklad så det var vad jag behövde. Det gäller att inte tappa matchvikten?
Våra gäster tyckte att det var endel joggare i farten å ja, det är det jämt. Speciellt helger och vid fint väder, såklart. Men vi promenerade och snackade strunt. Tänk att strunt kan vara så givande.. Trots allt var inte klockan allt för mycket när vi begav oss och termometern har i helgen krypit nedåt, det blir kallare och kallare. Så Signe packade vi ner i vagnen.




Vi gick till en liten glänta där vi har för vana att avnjuta fika när vi kommer ut med termos och kaka.


Sen ville gästerna göra gamla stan, men jag tror att min syster fick lite som hon ville för de stannade ett tag uppe hos oss i lägenheten innan de drog till stan för att senare åka norrut med tåget. Å jag vet inte vad det är med mig, men jag är så blödig.. jag blev ledsen på ögat när de drog. Men innan myste och skrattade Signe med sin moster rätt länge och det lät så härligt när de höll på, skratt och bäbistjatter. Jag tror de älskar varann :)
 

När de hade åkt, tog Signe en tupplur efter allt bus och pappan gjorde en liten plocktallrik.


Sen när lillfisa vaknade så blev det läsning av recept för hennes del. Hur kul kan det vara? Men jag ska inte klaga som då förhoppningsvis kommer att få ännu en stjärnkock i familjen.


När tidningen lästs slut så var det dags att upptäcka golvet. Hon tar sig iväg och runt men inte frammåt.. vilket gör att man lätt backar in i saker.


Ja det var väl söndagen som var mysigt skön hela eftermiddagen. Till och med jag läste recept innan det var klart, inte bara recept men en liten bok som heter "Mums för de minsta" som vi lånade på bibblan när vi var dit häromdagen.

Kommentarer
Postat av: Moster (extra mor-mor)

Vi har haft en härlig helg. Jag längtar redan tills vi träffs igen. Många kramar

2011-10-11 @ 10:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0