Blomkålspure är mums

Dax igen för lite spekulationer.

Igår var det sånt himla fint väder, de sa på nyhetsmorgon att det skulle bli tråkväder i veckan så vi passade på att göra en liten picknick hela familjen. Såklart kunde vi inte gå långt hemifrån när Andreas har vakt men en liten promenad och sen fikade vi på kajen. När jag tänker efter så pratar jag om fika, picknick o mat nästan hela tiden. Men det är viktigt med mat och fika är gott!





Sen hann vi även kolla på en lägenhetsvisning innan Andreas telefon ringde och han var tvungen att dra. Alltså vi är inte i nåt akut behov av annan lägenhet, vår nuvarande är så fin och jag trivs verkligen. Men det är "bara" en 2:a på 70 kvadrat. En vacker dag så ska väl Signe få ett eget rum, eller jag skulle nog kunna tänka mig att inreda ett redan nu. Här i kajen vill jag bo kvar, men det är lite dyrt, kanske ganska mycket dyrt också. Men det beror förstås på vad man jämför med.. Ett slitet hus i Norrland, eller en lägenhet på Strandvägen? Fin var den vi kollade på iallafall. Det var en 3:a med badkar=+ Mindre balkong än vi har idag=- Tjusigt kök, fräsch och fin. Men ja, vi skyndar inte och kommer inte att köpa nu heller. Men ja.. den var helt Ok, kanske lite mer också än bara Okej.

När så Andreas drog, var vi in på Hemköp och köpte lite middagsprylar. På menyn var det vegitarisk Zuccinilasagne.

Sen softade vi på balkongen. Jag trodde det skulle vara lite kyligt först.


Men det var det inte. Vi hade en liten fotosession, fikade igen, det var liiite kaffe kvar sen picknicken och lillis smaskade i sig ett par majsbågar.


Hon har sånt ruffs. Jag har sagt till henne att det är modernt och så det ska vara :)  Men det är inte alltid hon tror mig, ibland blir hon rent av skeptisk på det jag säger..



Och idag har det varit måndag, för oss är det då SatsBaby för mamma (ja Signe är ju med och peppar mig på sin madrass framför mig) och Babysim för Signe (ja där agerar jag pepper för henne) Idag lärde hon dig att dyka från bassängkanten. Hon var så söt där hon satt, också plask! Så dyker hon i och jag fiskar upp. Babysim är så himla mysigt, Signe diggar det och jag tycker det är härligt att ha en aktivitet där vi är tillsammans hela familjen och myser runt i badet. Efteråt är det såklart duschning och påklädning, men även det är skönt. Man kan riktigt se vad hon jobbat och då bara softar. Hon somnar alltid när vi far hem i bilen.

Sen måste jag säga äntligen också. Äntligen har jag och Jannice bokat resan vi pratat om i några månader. Vi bestämde hotell i fredags, skulle boka i lördags, men bokade igår. Såklart var då det hotell vi äntligen bestämt oss för slut. Men vi tar ett annat som säkerligen är minst lika bra. Så nu har vi nedräkning till det också, 50dagar kvar tror jag visst att det är.

Något annat jag ser fram emot också är att min älskade pappa och hans Ingrid är pågång hit till oss, jag hittade riktigt schyssta biljetter och de kommer i slutet på November. Hurra!! Det ska bli så härligt alltihop!

Godnatt, nu väntar kudden för mig!




Kommentarer
Postat av: Moster (mor-mor)

Vad jag älsker frissan på Signe och likaså mössan det blev perfekt Kramizar

2011-10-18 @ 12:06:44
Postat av: Jennie W

Sötnosar! Va kul att det blir resa! Håller tummarna för att det ska bli precis så kul som det sist ni var ute på utlandet tillsammans :-) Bulgaria eller hur! Lite annan touch på denna resa kanske :-) puss på er

2011-10-18 @ 17:05:56
Postat av: Jennie W

Sötnosar! Va kul att det blir resa! Håller tummarna för att det ska bli precis så kul som det sist ni var ute på utlandet tillsammans :-) Bulgaria eller hur! Lite annan touch på denna resa kanske :-) puss på er

2011-10-18 @ 17:07:00
Postat av: Catrin

Gounge!!!

2011-10-18 @ 18:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0