Tomtenissan Signe

Godkväll! Nu är det dan före dan före dopparda`n.. visst blir det så? Eller räknar jag galet? I vilket fall som helst så är det inte så långt bort. Har försökt att packa ikväll. Men det går sådär, jag tror som alltid att det inte finns något i Norrland, måste shoppa blöjor, tvättlappar och Signes favoritgröt så jag vet att det blir rätt för tänk om det inte skulle bli riktigt som det ska vara? 

Sen har jag fixat försäkringskassan, så jag får någon slant framöver våren.. och insåg i samma stund att något verkar galet. Det ser inte ut som om jag får några pengar den här månaden när jag loggar in, lysande :( Jag måste ringa dem imorgon och det brukar ju vara lätt att komma fram till just den enheten har jag hört talas om.. Suck! Ja annars får man väl leva på sina sparpengar, fast jag har ju kopia på att jag ansökt för 3 månader sen. Känns bara trist jag har ingen lust att strula med dem, jag vill ju dra till Norrland! Till snön, mina nära och julen. 

I morse var det dags för en fotosession ute på balkongen, jag klädde på min lilla Tomtenissa och så började det blixtra, men det var som oftast inte alls kul att ens kolla på mig och kameran. Hon borde förstå att när kameran dyker upp ska man le, skratta och vara glad samt titta in i kameran. Men ack nej, så lätt ska det inte vara.. Snorig är Nissan också, men det får man bortse ifrån, jag torkar och torkar men det rinner fortare än jag hinner vara framme med näsduken. Det gick ungefär såhär..



Lagom glad eller hur?



Sen drog hon också..



Ja det är inte lätt att vara mammapapparazzifotograf alla dagar..

Idag har vi annars varit till bästaste Frissan Maria, jag blev blond. Ni som inte sett mig på ett tag kan jag säga att jag varit något mörkare ett tag men nu fick det vara nog. Jag känner mig finast ljus, så, så fick det bli. Promenerade runt och kollade skyltfönster så Signe fick sova innan jag tog bussen över Västerbron, den är inte så kul att vandra över, det blåser alltid. Så vi fuskade och tog bussen. Tack SL för att man får åka buss gratis när man har barnvagn. Det är guld värt och jag utnyttjar det, tunnelbana får man betala så den har jag nästan bojkottat snål som jag är.

I soffan ligger det ett berg med klappar, det ser så fint ut. Jag önskar att vi hade en gran att lägga dem under. Var (är) väldigt sugen på att köpa en för att ha på balkongen. En riktig som vi kunde pynta och sätta ljus i, men pappan i huset sa nej och ja, 650:- kanske är lite i dyraste laget när man inte ens ska vara hemma.. men en utegran har man ju kvar längre än till januari, eller hur? Klart jag vill åka hem till familjen och de vi älskar i Norrland för att fira jul, men rätt vad det är vill jag vara hemma hos oss, fast det skulle bli ganska tomt.. jag skulle sakna alla, på julen vill jag fira med de jag tycker om och det ska vara lite folk och lite rörigt och massa god mat. I år har jag inte ens bakat lussekatter eller nåt.. Ursh! Det är bedrövligt rent ut sagt!! Jag lovar att bli en bättre husmor, mamma och sambo nästa år! Tur att Andreas bakade pepparkakor när vi var på Teneriffa så det har luktat lite mys (det gör det när man öppnar kakburken iallafall) Han spanade recept men det slutade med att han hittade på ett med egen tutch och variant. Gott blev det!

Något annat av värde jag ska skriva idag? Haha, nej jag ska väl natta mig så jag orkar köra bilen upp till Norrland imorgon. Men innan vi drar ska jag fixa Rockyroads och träffa Sofia.

Då jag inte vet när jag skriver nästa gång eftersom vi inte ska vara hemma så tänkte jag lägga upp några fler kort. Det är sen vi knäppte till julkorten. Och med det passar jag således på att önska:

GOD KUL JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!

Vi lär höras men om inte så har jag iallafall sagt det. Kram och hej!





På nyår är det 9 år sen jag träffade min Prins, tänk vad det kunde resultera i när vi gjorde barn?
En liten Pepparkaksflicka så söt som få? 


Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!!!!!

Gullunge!

2011-12-23 @ 07:08:07
Postat av: eva

vilken fin liten gostjej :) ha en underbar jul! stor kram! och såklart GOD JUL!!!

2011-12-23 @ 13:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0