Julkrubban

Tjenamors! Idag har vi nästan kommit in i gängorna igen. Allt börjar återfå sina rutiner. Vi kollade in julkalendern imorse, somnade en sväng efteråt. Käkade frukost och vandrade ut för att spana av omgivningarna dvs. få Signe att sova ute i friska luften & ge mamman en promenad. Vi hamnade i Årsta efter lite kringelkrokar och vad hittade jag på torget, jo en stor och tjusig julkrubba.



Signe sov dock så därav har jag rullat in vagnen, men visst hade det varit roligt om hon varit vaken och jag satt henne just i krubban där bland djuren? Jag tyckte det var roligt, men min humor har ju aldrig varit den bästa, sägs det..

Igår gjorde jag och Signe rotmos till middag, pappan hade redan kokat lammet till. Jag lekte lite med kameran samtidigt som jag tänkte att det var dags att introducera barnet genast med det samma.. Må hon bli lika händig som sin pappa i köket!



Lite skeptisk på kålroten kan tänkas..

Men sedan behövdes en kastrull..



Det blev gott och pappan tyckte vi hade varit så duktiga. Signe hade nog saknat Andreas för han var jättekul att vara med när han kom hem från jobbet..



Annars har vi öppnat paket, det var endel att ta igen för GoPruppen efter en vecka..



Jag har börjat att försöka planera inför nån julshopping som måste ta fart och det snarast! Men imorgon ska vi hälsa på en gammal kollega, Annika och snacka järnet. Annika fick barn i mars 2010 och började jobba nu i höst och nu har ju jag inte varit där så vi har endel att prata ikapp. Annika och jag körde tillsammans förr i världen, innan vi gick vidare inom företaget båda två. Till Annika kommer även Maria, hoppas jag. Även hon jobbade där på bygget för många år sen. Hade även en träningstid på programmet men avbokade den då Signe blivit snorig i näsan och snorigt barn vill och kan jag inte lämna in på minisats.

Undra om jag lägger upp för mycket bilder? Fast jag tycker ju att det är skoj.. Apropå bilder har jag kommit på vad jag önskar mig av prinsen i julklapp. En fotokurs för föräldralediga på Fotografiska. Hörde en pappa som snackade om att han gick den nu och det lät mycket intressant. Tänk om det skulle bli nån klass på bilderna framöver?

Ursh vad mörkt det är ute.. det regnar också. Det blir mörkt så tidigt, lite snö skulle förstås göra min närhet lite ljusare. De senaste åren har det varit snö vid den här tiden om jag inte är helt ute och cyklar. Men det var hade nog varit lite kyligt i natt som var, för attans vad halt det var ute när vi var på promenaden tidigare.. Undra om jag ska tanta till mig och ta fram dubbarna? För jag vill då inte ramla och tappa vagnen.. nej fy vilken tanke!

Nu är det nattidags på den gröna gatan.. tjing så länge!

Kommentarer
Postat av: Moster i Boan!!!!!

Vad jag längtar efter er NU Kramizar på er

2011-12-18 @ 11:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0